Početna
Biografije
Sohbeti
    Sohbeti Mevlana Šejh Nazima
    Ostali sohbeti
    Sohbeti Šejh Ismail ef.
Silsila
Hakkani dzemat BiH
Snimci
Dalail Hayrat
Obavijesti
    Obavijesti
    Instrukcije
Kontakt
Hakkani derviši - Hakkani derviši
  • Početna
  • Biografije
  • Sohbeti
    • Sohbeti Mevlana Šejh Nazima
    • Ostali sohbeti
    • Sohbeti Šejh Ismail ef.
  • Silsila
  • Hakkani dzemat BiH
  • Snimci
  • Dalail Hayrat
  • Obavijesti
    • Obavijesti
    • Instrukcije
  • Kontakt
  • Kod svakog jela tri su stvari važne:

    Šejh Ismail effendi. Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.   Kod svakog jela tri su stvari važne   Zikr   Tefekur   Šukur   Kada se počinje jesti počinje se sa zikrom sa Bismilom. U toku jela je potreban Tefekur – Razmišljanje . Da razmišljamo koliko nam je Allah dž. š. dao nimeta i da ta hrana pred nas nije došla laganomo . Da bi jedan tanjir hrane došao pred nas iza toga stoji veliki trud i što je najvažnije trebamo znati da je to nama Allahova hedija .   Nafaka je od Allaha dž.š. Drugo je ono što mi radimo i zarađujemo a drugo je što nam je Allah dž.š. odredio Nafaka – Rizk i to se ne može kupiti parama zato trebamo znati da je to Allahov nimet i da razmišljamo dok jedemo . Da imamo poštovanje prema svakom zalogaju jer u jelu je bereket. Mi ne znamu u kojem djelu hrane koja je u našem tanjiru je bereket zato treba pojesti sve što je u tanjiru. Kako je pred nas došao čist tanjir tako isto treba da bude čist kada završimo sijelo i da se obavezno jede desnom rukom to je sunnet.    

    Kod svakog jela tri su stvari važne:
  • TRUDITE SE DA BUDETE SA DOBRIMA :

      Šejh Ismail effendi. Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim. Oni koji čine zulum će sigurno biti kažnjeni. Zato se trudite da budete sa dobrima. Ne moramo biti dobri,ali moramo biti sa dobrima. Onda će naše ime biti zapisano sa njihovim i pazite. Za one  za koje kažemo da su dobri,oni su sigurno  odjenuti tom odjećom,oni imaju nur.   Iako ti to ne vidiš,ima onih koji to vide. Kao ti što pogledaš noću u nebo,možeš vidjeti zvijezde,tako sa druge planete  mogu vidjeti ljudi koji sijaju nurom,to su ljudi koje je Allah dž.š izabrao. Oni nemaju straha i oni neće biti tlačeni,biće na sigurnom. Oni koji će biti u teškoj situaciji su oni koji će biti u tami. Njih čekaju teški dani, neka se boje. Neka se pokaju, a ako ne onda treba da se boje,jer dolazi snaga kojoj se oni neće moći suprotstaviti.  Za one koji su dobri nema brige,a loši neka se boje. Dok još ima vremena,oni koji žele da se vrate,neka se vrate Allahu dž.š.,jer još uvijek nije kasno. Kad se jednom zatvori defter,onda više nema povratka. Zato svi pazite na sebe. Fatiha.  

    TRUDITE SE DA BUDETE SA DOBRIMA :
  • Ko god slijedi Allahov put treba da zna da je to i put Allahovih evlija.

                  Šejh Ismail ef.   Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.   Ko god slijedi Allahov put treba da zna da je to i put Allahovih evlija. Allah dž.š. putem svojih evlija šalje svojim slugama,oni se hrane na Allahovom izvoru,piju sa Njegovog duhovnog izvora. Ko god ode na vrata jednog evlije,on je došao i na vrata Allaha dž.š. Šta god da traži on će tu naći,ali pametan čovjek će tražiti i željeti Allahovo zadovoljstvo. Fatiha.

    Ko god slijedi Allahov put treba da zna da je to i put Allahovih evlija.
  • NUDIMO VAM :

    NUDIMO VAM :
  • Dnevni vird za mjesec Safer:

    Dnevni vird za mjesec Safer:
  • REDŽEB :

    REDŽEB :
Sohbeti Mevlana Šejh Nazima

Mevlana o svom Šejhu

Zato, uzdam se u svog Gospodara, Svemogućeg Allaha, da će me poslati tamo gdje je Veliki Šejh: do Božanske prisutnosti, iako ja sam kao taj mali mrav.
Prihvatio sam Velikog Šejha kao što je Svemogući Allah naredio u Kur'anu: “Slijedite put onoga koji se okrenuo prema Meni s ljubavlju.” Ovo je moja namjera. Namjeravam da ga pratim, i zanima me samo ta svrha. Ostavio sam svo moje ´znanje´, s namjerom da pratim njegov put do Svemogućeg Allaha dž.š..

 

Fatiha

 

Ostali sohbeti

Najproduktivnije vrijeme

 

Isto tako, među najvažnijim stvarima je savjet da budete sa dobrim društvom. Jako je bitno biti sa dobrim ljudima. Dobro je i za ovaj i za onaj drugi svijet. Oni vas neće osramotiti na dunjaluku niti dovesti u teško stanje. A na ahiretu, pobožni ljudi će vam biti posrednici. Posredovanje ili šef'at je nešto o čemu nam je Pejgamber donio radosne vijesti. Naš Mubarek Poslanik će posredovati za svoj ummet. A nakon toga će evlije, šehidi, iskreni robovi i vjernici, posredovati jedni za druge. Zbog toga trebate imati dobre drugove, da biste se od njih okoristili i na ovom i na budućem svijetu. Današnje nove sekte koje ne prihvataju posredovanje su kao pijani ljudi. Oni nisu dobro društvo nikome na svijetu. Vode i druge ljude na pogrešan put a na kraju ih dovedu do toga da budu gubitnici i na ahiretu.

 

Nije bitno koliko posla jedna osoba obavi, od toga nema koristi ako je to urađeno sa nadmenošću. Ako neko misli da je za sve sposoban sam i da mu ne treba niko drugi, onda je to uradio za svoj nefs a ne za Allaha a to je poput šejtana koji je ibadetio radi sebe. Neko može činiti djela koliko hoće ali ako je ponizan i uputi dovu kao ovu: „Ovo što sam ja uradio je ništa. Neka nam Allah pošalje Svog pobožnog roba da se zauzme za nas. Da na takav način odemo u džennet“, tada će Allah prihvatiti sve njegove dove. Ali ibadet će biti uzaludan ako neko kaže: „Ne, ne želim zauzeće, dovoljno je što sam to uradio ja sam. Obavio sam jako puno ibadeta. Zar ima potrebe za nečim drugim? Ne treba mi niko.“ Takav obožava samog sebe kao idola. U tom slučaju on obožava svoj nefs a ne Allaha. Da nas Allah sačuva od toga.

 

Inša´Allah da svako od nas bude od pobožnih i dobrih prijatelja. Da Allah prihvati sve vas. Da se ostvari sve što poželite. Inša´Allah da svi vaši potomci do Sudnjeg dana budu pobožni, da žive u blagostanju a ne u siromaštvu. Neka Allah to učini vječnim.

 

Ve min Allahi-tevfik. El-Fatiha.

Sohbeti Mevlana Šejh Nazima

Zikr daje snagu

 

Ovo je bolje od sjedenja pred  televizorom ili pjevanja. Fizičkom tijelu zikr daje snagu i sa sobom donosi osvježenje i podmlađivanje, ali ljudi toga nisu svjesni. Oni radije rasipaju svoje vrijeme. Upotrijebi snagu svoje volje i više vremena posveti zikru! Koristi vrijeme i iskusićeš više osvježenja; koristi snagu volje ne bacaj je! Ko je ne koristi na istom je nivou kao i žvotinje. Čak će mu i životinje reći: ‘Ti nisi naš, ti si glup i budala, ti ne možeš biti naš’. Trebali bi uvijek biti u zikru. Dobili smo najveći poklon od našeg Gospodara; jedan od Njegovih atributa; slobodnu volju. Ko je ne koristi biće i od životinja prognan (Kur´an: ”Oni su najniži; najgori.”) Taj je na ovom ili na još nižem stupnju. Kada je čovjek gladan pa jede ili žedan pa pije to nema veze sa snagom volje.

 

Snaga volje znači da se sam savladaš i da svoj nefs – ego možeš obuzdati. Allah dž.š. nam ga je (nefs) kao jahalicu poklonio, ali mi našem magarcu dopuštamo da nas jaše. Pravimo sami sebe magarcima za naše magarce. Sveti ljudi vide sve ljude kako svoje magarce nose na leđima. Gotovo 100% stanovništva zemlje nosi svoje magarce i ponosni su zbog toga što ih mogu nositi na ramenima Ako koristiš svoju snagu volje onda ti jašeš nefs i onda ga možeš voditi tamo gdje to tvoj Gospodar naređuje. On naređuje: „Popni se na svog konja i dođi Meni.”

 

Cijela priča sve do kraja kreće se oko toga da se ljudi osposobe da bi mogli jahati svoje konje. Do danas se radi samo o tome da postanete jahači konjica. Allah dž.š. želi da ljudi budu plemeniti jahači. Ko svoj ego može jahati može osvojiti cijeli svijet. A mi trebamo takve osvajače. Kako bi svijet oslobodili iz ruku šejtana trebamo takve ljude, da bi Kraljevstvo Nebesko na zemlji izgradili trebamo takve heroje!  Budite jahači, a ne sluge i robovi! Dobili ste priliku da postanete Sultani zar više volite biti sluge? Koji je razlog tome? Svi imamo priliku biti Sultani, a mi smo radije sluge. Kako možemo tvrditi da smo bistri i pametni; mi smo doktori, magistri… želimo tolike titule, a ipak prihvatamo da budemo sluge i robovi umjesto da smo Sultani.

 

Poziv i upute svih tarikata –  redova ciljaju na to da od vjernika naprave Sultane i jahače vlastitih ega. Onda od Allaha Svemogućeg dobiju na poklon privatni svijet. Allah dž.š. ih ne pušta da borave u ovom prenatrpanom svijetu . Onome ko je postao Sultan nad samim sobom Allah dž.š. otvara vlastiti svijet u kojem je on Sultan, i on je u ovom svijetu još samo kao sjenka prisutan , ali u stvarnosti je tamo. On jede i klanja sa nama, ali njegovo pravo privatno mjesto boravka je tamo u nebesima.

 

Fatiha

 
 
Sohbeti Mevlana Šejh Nazima

Murid koji ispituje svoju ljubav prema drugima

 

Jedna važna karakteristika vjernika jest ljubav u ime Allaha, čak i ako se voli jedna osoba. Naš Veliki Šejh mi je pričao da su bila dva murida u njegovom rodnom kraju, koji bi se  ponekad susretali i napadali jedan drugoga riječima – govorili bi jedan drugome svakojake stvari. Onda bi gledali jedan drugome u srce, da vide da li je vrijeđanje ostavilo neki efekat, ali nije bilo nikakve promjene. Zatim bi svojim rukama šamarali jedan drugog dok se ne bi umorili, sjeli bi i puhali u dlanove. I dalje nije bilo promjene u ljubavi. Na kraju bi se međusobno tukli štapom, sve dok ne bi popadali, onda bi se zajedno smijali. Ovdje bi šejtan postao veoma ljut i pobjegao bi. Biti ovakav je najveći stepen ljubavi. Evlije se ne mijenjaju  u ljubavi, bez obzira šta dolazi od ljudi. Ovaj tarikat nas uči kako podnositi. Ako se ljutite, to znači da nema prave ljubavi u vašem srcu. Mi moramo prihvatiti mane ljudi pošto ih svi mi imamo jako puno. Moramo biti tolerantni i osjećajni.

 

El-Fatiha.

 
 
 
 
Ostali sohbeti

Ashabi su jedni druge veoma poštovali

 

Sejjidina Musa a.s. zamolio je Uzvišenog Allaha da ga poduči nečemu čime će Ga se prisjećati. Allah mu je odgovorio: “Izgovaraj – la ilahe illallah”. Musa reče: “Gospodaru, molim Te daj mi nešto posebno baš za mene”, a Gospodar će: ”Ponavljati la ilahe illallah ima veću težinu nego sva Nebesa i Zemlja! Ti si već u džennetu svojim zikrullahom a na Sudnjem Danu bit ćeš sa Poslanikom Muhammedom s.a.v.s.!”

 

Sada ću podsjetiti koliko su ashabi r.a. našeg voljenog Poslanika s.a.v.s. voljeli i koliko su se međusobno oni poštovali, kako su odrastali s njim i učili od njega a što se spominje i u Časnom Kur’anu: “Uistinu! Allah i meleci Njegovi donose salavat na Vjerovjesnika. O vi koji vjerujete! Donosite salavat na njega i selamite predano”. (El-Ahzab, 56)

 

Ovo je Allahova naredba putem Časnog Kur’ana. Kakvo je tumačenje ovog ajeta? Naređuje nam se da zamolimo Allaha dž.š. da slavi Svog Poslanika s.a.v.s. Ovaj ajet dolazi sa prizvukom komande. Zar neko komanduje Allahu? U ovome je tajna i nebesko znanje. Sejjidina Ali r.a. plašio se da iskaže svo znanje koje je Poslanik stavio u njegovo srce, plašio se da će biti ubijen ako pokaže takve tajne a i danas to znanje postoji i dolazi kroz srca ljudi. Učenjaci bi trebali koristiti ovo ezoterično znanje da pročiste ljude, jer je to i glavni cilj traganja za znanjem – naučiti šta nam pomaže da čistimo svoja srca i nefsove. Kaže Kur’anski ajet: “O ti pokriveni! Ustani i opominji! I Gospodara Svoga veličaj! I haljine svoje očisti!” (El-Muddessir, 1–4)

 

El-Muddessir znači “onaj ko je zamotan u pokrivač”. Učenjaci tumače ovaj ajet kao da se Poslanik tresao i drhtao vidjevši Sejjidina Džibrila a.s., pa je tražio da ga umotaju. Ali Poslanik s.a.v.s. je postojao prije Sejjidina Adema a.s.. pa zašto bi se on tresao od susreta sa Sejjidina Džibrilom a.s.? Sufijsko tumačenje ove sure jeste da je u Vječnosti i u pećini Sevr, pećini Objave, Allah dž.š. već umotao Poslanika svim nebeskim znanjima i manifestacijama. Allah Svemogući naučio ga je svim nebeskim tajnama od prije stvaranja Adema a.s. i u ovom slučaju, Poslanik je drhtao jer mu je Allah poslao poruku po Sejjidina Džibrilu, naređujući mu da objelodani nebesko znanje kako bi upućivao ljude. To su riječi – “O ti pokriveni! Ustani i opominji! I Gospodara Svoga veličaj! I haljine svoje očisti!”

 

Poslanik s.a.v.s. uptao je: “Ali kako ću čitati? Kako ću otkriti te tajne koje si mi poslao, Gospodaru? Do koje granice Ti želiš da ih ja otkrijem? Allah dž.š. mu se obrati: “O Muhammede, ti si odjeven Nebeskim Nurom, zato objavi ljudima šta si vidio od Mene.”

 

Sejjidina Ebu Hurejre r.a. prenosi kako su jednom ashabi krenuli ka Poslanikovoj sobi i Ali r.a. rekao je Ebu Bekru r.a. da uđe prvi i pokuca na njegova vrata. Ebu Bekr odgovori Aliju da on treba ući prvi ali Ali r.a. reče: “Ne mogu ja ući prije čovjeka za koga sam čuo Poslanika kako govori – Sunce ni prije ni poslije mene nije grijalo boljeg čovjeka od Ebu Bekra – a Ebu Bekr r.a. mu uzvrati riječima: “A ja ne mogu ući ispred čovjeka o kome je Poslanik rekao – Njemu je data najbolja od svih žena jer je on najbolji od ljudi.” Ali r.a. na to opet odgovori: “Ja ne mogu ući prije čovjeka za koga je Poslanik rekao – Ko želi vidjeti prsa Ibrahimova, neka pogleda u prsa Ebu Bekra.”

 

Ova priča pokazuje i poručuje nam kako su veliko poštovanje i čast ashabi Poslanika s.a.v.s. osjećali jedni prema drugima.

 

El-Fatiha.

 

Sohbeti Mevlana Šejh Nazima

Svijet finansija

Banka, pravni subjekt kaže: “Mi ćemo vam uzeti novac, i mi ćemo se koristi istim, jer ga vi ne  koristite. Mi ga koristimo, i dok ga koristimo možemo napraviti (raditi) bilo koji  posao, bilo koja  trgovanja mi možemo praviti, vama ćemo  dati  deset posto od naše dobiti. Ako mi bankrotiramo, i vi ćete bankrotirati. A ako mi profitiramo, i vi ćete profitirati. Ako propadnemo. Vi propadate.”  Ovo je dakle “shirka”, firma u islamu. Da bude sa osobom na dobitku  ili khasārā, gubitku.

Ako ćete biti (poslovni) partneri, to je partner. Kažemo da  od banke uzimamo samo korist, ali morate misliti  – možete reći, samo kada položite svoj novac na banku, “Ja sam s vama, ako profitirate (ako ste na dobitku), ja sam s vama. Ako budete na gubitku, bankrotirate, ja sam također  s  vama.” To je  završeno. To je  završeno po šerijatu.  “Biti partneri” znači  da budete partneri u šteti i u dobiti. Koje banke bankrotiraju? Niko ne bankrotira. Uvijek dolazi profit.

Možda mislite ponekad da će u našoj zemlji neke banke bankrotirati, i da tako nitko ne može podići svoj novac. To je dobro poznato, ako banka bankrotira, gotovo. Vi to znate, vi to prihvatate. Možete spomenuti kada stavljate na banku svoj novac, možete reći: “Ja, ja prihvatam štetu i profit”. Ti postaješ partner u „partnerstvu“ (društvu).  Da, završeno.  Zatim, ljudi pitaju o  hipoteci.  Neki ljudi ne uzimaju hipoteke ali kažu da su veoma zainteresovani za njih. I to je zabranjeno.

Ili za automobile, davanje kredita. Kredit – to znači da ja kupujem tu kuću. To nije za mene dok se ne potpiše na kraju, da je ovo za tu osobu. Oni će napraviti ugovor između te osobe i vas. I oni kažu, ako sada date 25.000 £ mi potpisujemo, to je vaša kuća. Ako date samo 5.000 £, da, mi prihvatamo na 20 godina, da nam to morate isplatiti.  Vi nam morate isplatiti, morate ispoštovati rok do kraja  20-e godine  50.000 £. Sada, ako date  sav  novac, mi ćemo potpisati/prepisati (na) za vas. To je tvoje vlasništvo, to je u redu. Ako ne date, ili date 5.000 £ činimo vam taysīr (olakšicu), tashil, ustupak, uslugu.

Ja vam izlazim u susret, ja prihvatam 5,000 i dajem vam vremena do 20 godina, malo po malo, ali morate znati da ta kuća  još uvijek nije vaša.  “Ipak, to je njihovo. I oni će od tebe uzeti nešto novca, više, kao zakup.  Ali oni naglase da taj „zakup“ oni oduzimaju od novca za vašu kuću. Nema ništa protivno  šerijatu. Ne.  Ako su potpisivali da je to vaša kuća (prepisali kuću na vas), a zatim im dajete novac,  to je onda druga  stvar. Ali, oni nisu prepisali na vas.  Oni drže/imaju  pravo na kuću.  Kad god ne platiš, oni mogu reći: “Odlazi, uzmi svoj novac, daj nam našu kuću”. Da.

Isto tako za hipoteku  postoji mogućnost da možete dati (uplatiti) neki iznos za početak, a  vlasnik vam daje mogućnost da možete otplaćivati, na duži vremenski period, tako da malo po malo možete otplatiti. Ali, ta osoba zadržava pravo nad kućom. Možda on može uzeti svoj novac od nekog drugog (unaprijed), gotovinu. Ali, on čeka. On može trgovati sa svojim novcem (vlasništvom), ako može dobiti gotovinu (keš). Ali on ima procenat na  svoj novac. Da. On je takva osoba, iznajmljuje  svoju imovinu. Ništa loše u tome također. Ako vam se ne sviđa, nemojte. To nije tako rašireno po cijelom svijetu, ko živi u zapadnim zemljama, može ići u svoju domovinu,  raširiti šator i živjeti ispod njega.

Kad dođe ovdje, on mora brinuti o takvim  stvarima koje će mu biti potrebne (neophodne). Ili nikada neće dobiti niti jednu sobu u ovoj zemlji. Može svake sedmice plaćati najam (kiriju), ali ništa ne dobija. Bolje ti ljudi, koji čine dobru stvar za druge. Za 20 godina, 30 godina, 25 godina, ali imovina će biti vaša. To je usluga od takvih ljudi. Ako nam oni ne daju, onda svake sedmice moraš platiti kiriju (iznajmljivanje) i „dobiti zrak“. Hava alacak (uzeti zrak). Da. Ništa. Stoga, Allahov zakon je od istoka do zapada, za svakoga. I za svako vrijeme. Mi ne smijemo dovoditi sebe u tijesne situacije. Ne! To je širina – od istoka do zapada. Moramo pronaći način.

To je način za one koji razumijevaju. Ako nema razumijevanja, oni imaju slobodu sa svojim novcem, i svojom kamatom. Ja sam u potrazi (gledam) na drugi način kamatu, oni misle da je to “Wara“ ‘(pobožnost). Wara, znate Wara? Previše, onda ne nagazi mrava. Ja sam također. A njihove  oči – u potrazi (traže) tamo, gledajući tu, ali ok.  To, stajanje na mrava.  Ti ljudi koji tvrde da se previše plaše (imaju strah), šta to oni rade?  Oni također ulažu svoj novac. Niko ne  nosi svoj novac u svojim džepovima, jer novac je neprijatelj. Mogu ga udariti u glavu i uzeti mu njegov novac. Da. Niko ne nosi sa sobom više od onog koliko mu je potrebno za kupovinu.

Ko nosi hiljade, on može ponijeti 1.000 £ sa sobom i povesti također i tjelohranitelje sa sobom. Idu s njim svuda. Ti ljudi moraju ostaviti novac u banci a zakon banke kaže da moraš, kada staviš (položiš) svoj novac po  pravilu, u bankama –  čak i najniža kamata mora vam biti data. Onda, vi kažete – “Mi smo muslimani, nikada ne prihvatamo ovo, mi ne prihvatamo”.  Banka kaže: “Vi ne prihvatate naše pravilo da dajemo? Naši klijenti, oni kažu da su muslimani, oni to ne prihvataju, šta ćemo učiniti?”  “Znate, samo mi dajte moj novac, a drugo, ni ne govorite mi o kamati.” Ne možete se spasiti.

O ljudi! Kome oni govore? Takve ideje nose u svojim glavama. Ne možete, ne možete se  spasiti. Ako imate odgovornost, ako vjerujete da je profit/zarada, da je to “riba“, vi nikako ne spašavate sebe od odgovornosti na Sudnjem danu, jer ćeš biti takva osoba koja dolazi i kaže: “Molim vas  posudite mi pištolj večeras, jer moj pištolj ne radi, pa je bolje otići noćas i presjeći put.” Pljačkaš. – “I ja ću vam dati, tu neki bogati trgovac dolazi, tako da mu moram presjeći put i uzeti njegov novac.

Abdul Qadir – “Ja donosim pola novca  tebi”.  Ti kažeš: “Ne, ne, ne, ne! E'uzu bi-llāh. Ti uzmi sve! Uzmi ovo, idi”.  Džehennem (pakao).  “Ne donosi meni novac. Sve je tvoje!” Ti si se spasio odgovornosti? A pomažeš tu osobu sa tvojim  pištoljem?  Položite milion na banku ili pola miliona ili 2.000.000 £ i kažete: “Mene ne zanima kamata, ja vam samo dajem svoj novac da bude na sigurnom mjestu, samo zbog  zaštite.”  A oni uzimaju tvoj novac i čuvaju ga?  Na ovo  moraš paziti, kada naši muslimani misle da kažu – “Ja ne uzimam kamatu”.

Banka kaže, “Oh, ti si jako dobra osoba, kako možeš, od svog novca, da ne uzmeš dobit.  Mora biti da nam vjerujete.  Mi polažemo tamo i gledamo”.  Naši muslimani, ovako razmišljaju.  I kada odu, banka kaže: “Vidi, glupi muslimani, ‘humaqa”. Šta je “humaqa’?  “Nerazumni (glupi) ljudi, ovi  muslimani, polažu novac, a  ne uzimaju  dobit,  ne uzimaju dobiti od nas. Bolje, nema veze, nije bitno, mi ćemo  uzeti, mi ćemo koristiti.”   Kako  mi želimo, mi ćemo se zadovoljiti s njegovom dobiti (profitom), a mi kažemo uvijek da mu čuvamo njegov novac, nikada ne koristimo. Kada god zatražite  svoj novac, mi ćemo vam ga dati.” To nije pobožnost u islamu. To nije način na koji islam gleda na svijet. Ako ste u potrebi da zaštitite svoj novac i polažete ga u banku, a banka vam daje od svog profita, morate to uzeti.

Ako vi kažete, “Ja to ne koristitim,” slobodni ste. Vi to možete uzeti i možda dati nekome jer mi imamo pravila u šerijatu; kao pitanje, osoba može pitati, “Može li se dati sadaka od haram novca? Može li se podijeliti kao milostinja?” Imate novac od harama. Šta da radite? Bacićete ga na putu? U rijeku, more? Ne! Ako neko pita da li možete udijeliti milostinju od haram novca, kažite – “Da, to možete učiniti”

Poslanik a.s. je govorio, Poslanik a.s. je klasificirao sadaku:  Jedan: Jedan, Jedan:  Deset, jedan: sedamdeset, Jedan: Sedam stotina. Jedan, bez proračuna nagrade. Možda, kao milostinju, možete dati jednu funtu, dobićete  jedno „dobro“. Postoji još jedna druga milostinja gdje dajete £1, a dobijate deset nagrada. Zatim, možete podijeliti 1£ kao milostinju, a dobijate 70 nagrada. U neke milostinje dajete £1, uzimajući 700 nagrada. Negdje podijelite 1£ uzimajući ‘bigajri hisab’ (bezbroj). Bezbroj. Poslanik a.s. tako govori.

Zatim kaže: “Koja je milostinja od koje se dobija samo jedna nagrada?” I kaže: “Iz haram novca ako se daje milostnja, dobijate  1 za 1”. To je fetva. Jer islam je za čitav svijet i širok sistem, za sva vremena. Dakle, sada je u našem vremenu toliko puno harama. Ako vjerujemo da je to  „riba“, mi ne vjerujemo u to.  Ako on smatra da je to  „riba“,  ne uzima  profit od banaka a  polaže svoj novac na banku, on to može uzeti. Ne ostavljajući banci. Uzmi i podijeli kao milostinju, i Svemogući  Allah će nagraditi, za svaku funtu je jedna nagrada. Zašto da ostavite? Postoji hadis o ovome.

Zatim, drugo, ko daje jedan, dobija  deset, od HALAL novca.  Ako vam bilo ko dođe, tražeći u ime Allaha, siromašna osoba dolazi i traži nešto, možete dati takvoj osobi i dobiti deset nagrada, hasenet. Možete dati siromahu do vas, komšiji. Sedamdeset nagrada za dijeljenje komšiji.  Za 700 nagrada trebate podijeliti vašoj rodbini. Za bližnju rodbinu to je 700 nagrada. Ako dijelite u ime Allaha, da podrže islam. To je za jedan – bezbroj.  Mi imamo, elhamdulillah, širok pogled za sve na svijetu.

Ko god ovako posmatra, bit će  zadovoljan i pronaći će  mir i zadovoljstvo u sebi. A koji žele da otvaraju svađu, pustite ih. Oni mogu sve učiniti a ja ću ih uhvatiti na Sudnjem danu, u Božijem prisustvu. Koji ostavljaju svoj profit za banku i govore: “To je haram” ne uzimaju i ostavljaju to bankama. Milioni ljudi umiru od gladi i nemaju ništa da jedu. Uzmi i pošalji njima! Ja pažljivo brinem o ummetu također. Ali, ja samo vidim da naše bankarstvo neće biti od koristi za ummet, jer nisu nezavisni da uspostave finansijski sistem po islamu. Mora se promijeniti od  elif  do  ja, od A do Ž.

Zbog toga je samo fantastika razmišljanje o islamskom bankarstvu. Živite u svijetu gdje je sve prekriveno sistemom, anti-islamskim  sistemom. Vi niste slobodni, ne možete biti nezavisni da bi ste sve uradili po islamu. Na svakom koraku, u svakom trenutku  bićete u kontaktu s jednim od njih. Vi niste slobodni. Stoga ste u potrebi da budete korisnici svjetskih banki a svjetske banke su u rukama nemuslimana. U rukama jevrejskog naroda također. Da, mi imamo novac, ali ne možemo ga koristiti. Završeno. Muslimani  imaju novca, više nego bilo koji drugi narod,  ali mi ga ne možemo koristiti. Moramo ga staviti u naše banke, čuvati ga i brinuti o njemu. Završeno.

Šta mi trebamo učiniti? Potrebna nam je potpuna promjena. Za sve. Morate znati da vi ne živite u islamskoj državi. To je naš pogled na svjetska  finansijska pravila, finansijske ustanove, finansijski sistem. Kada mi uspostavimo naš sistem, i budemo živijeli po našem sistemu, sve će se promijeniti. Ovo govorimo samo za spas muslimana od odgovornosti na Sudnjem danu. Da pronađemo način za njih.  Ako mi činimo da im svi putevi budu zatvoreni onda je to strašno, to je teško. Tako teško je to učiniti, isto koliko je teško učiniti da svi ljudi postanu muslimani. To je isto, jednako, da se islamski sistem počne koristiti u finansijskim ustanovama. To je tako teško kao što je da učinite cijeli svijet muslimanima.

Trudimo se. Kao mrav koji traži da ide na Kabu iz Londona, u posjetu. To je koračanje – a gde je Kaba? Gdje je mrav, gdje je  London? Ali, to je lako našem Svemogućem Bogu, da se mrav nađe u  torbi  hadžije  i da bude odnešen do  Kabe,  otvorite i gledate; mrav silazi. S običnim razmišljanjem to je sada nemoguće. Ali, za našeg Svemoćnog  Allaha, to je lako. Također znamo da u našim svetim knjigama u svetom Kur'anu, u svetim hadisima, dobijamo vijest da koračamo prema kraju ovog svijeta. Mi znamo u kojem periodu sada živimo. Živimo u vremenu ‘jabābira’ (tirana). Takvi ljudi bježe od šerijata.

Sve proizlazi iz šerijata. Šta možete reći o bankarstvu, islamskom bankarstvu? Da, to je u redu za Šejha Abdul Kadira? Konačno, možemo reći da je ovo dovoljno za one koji mogu razumjeti  Islamski pogled na  finansijske  subjekte u našem vremenu. Ali mi također iznosimo drugačiji pogled na cijeli svijet, jer svjetski finansijski sistem propada. Sada više nema uspjeha. Ekonomska kriza raste, beskrajno. Govorimo sada da cijela svijetska ekonomija ide dolje, u bankrot. Mi  trebamo, s islamskog aspekta, da  spasimo cjelokupne finansijske temelje od svake krize.

Ne evropski sistem, i ruski sistem, američki sistem.  Svi oni idu u bankrot. Mi imamo samo tri ili četiri pitanja sa islamskim načinom, da se spasi svjetska ekonomija. I kažemo da su to četiri „tačke“.  Ako cijeli svijet ne dođe da prihvati ove četiri tačke o kojima ja govorim u ime islama,  oni nikada neće sačuvati od krize svoje ekonomske subjekte. Sve finansijske ustanove će pasti, bankrotirat će. Gledajte Englesku, Njemačku, Ameriku. Ostavite istočne zemlje – oni ne koriste takav sistem. Njihov sistem je najgori sistem.

Da, govorimo o slobodnom sistemu za finansijske ustanove.  A oni koji slijede zapadni sistem, kapitalistički sistem, oni će također bankrotirati. Bankrot, ako ne uzimaju četiri tačke za  ozbiljno, svi oni idu u bankrot. Prvo: cijeli svijet mora doći do prave vrijednosti za kupovinu i prodaju. Šta  je prava vrijednost za prodaju i kupovinu? Zlato i srebro moraju doći na tržište. Valuta mora doći u zlatu i srebru. Moraju biti za plaćanje i preuzimanje, za gotovinu i štednju. Mi ne govorimo  razlog, zašto je to, zašto ne, ali kažemo što je islamski pogled, svjetski  pogled. Valute – zlato i srebro moraju se vratiti. To igranje s novčanicama mora biti završeno.

Drugo: mua'ssasatu Riba (kamate na bazi institucija) moraju biti dokinute. Kamata, Riba mora biti završena. Treće: za spašavanje svjetske ekonomije, ako tražite da kupite ili da prodate, morate gledati u svoj džep. Ako imate, možete kupiti. Ako ne, morate biti strpljivi. Ne zadužujte se. Također se mora završiti i sa dugovima. Krediti moraju biti završeni. Četvrto: brzina – brza potrošnja, brza  proizvodnja. Brza  proizvodnja, hoću da kažem otpada. Sada je sva ekonomija tračenje.

Da bi zaustavili tu brzinu u privredi (rast u ekonomiji), ljudi moraju zadržati svoju imovinu. tračenje mora biti zaustavljeno. Konzumiranje – davanje i primanje. Ovaj sistem sada je za brzo napraviti, brzo potrošiti. Ne! Mi možemo koristiti jednu odjeću godinu dana. Jednu  obuću  dvije godine. Ne svaki mjesec. Ne  svake sedmice, ne svake sezone. Možete koristiti auto, moramo  prestati   sa  modom (to je konzumerizam). To su četiri tačke, ako nećete, ako cijeli svijet ne sluša, neće moći skontati kuda se kreću. Završeno! To je islamski pogled na  čuvanje čitavog  svijeta finansijskih ustanova, da ih sačuva od bankrota. Ili nestaju. Dovoljno je.

Ve min Allahi-tevfik, el-Fatiha. 

Sohbeti Mevlana Šejh Nazima

Kako biti blizu Allahu dž.š.

 

Gospodaru, ukabuli dovu Tebi, oprosti nam. Oprosti nam i smiluj nam se. Oprosti nam i vodi nas. Ojačaj naše poslove i poslove svih muslimana, daj nam pobjedu nad nevjernicima zbog časti onoga koga si nam Ti poslao. El-Fatiha.

 

Da li čovjek kao ljudsko biće može biti blizu Allahu? Šta mora učiniti ljudsko biće na ovom svijetu? Šta mora nastojati da radi? Za svoju životinjsku dušu (nefs) vi kupujete sve što možete jesti ali kupujete i više nego što je potrebno. Okupirate se time a sve to će ostati na ovom dunjaluku. Ono što treba pokušati je da učite kako biti u bliskosti sa Allahom dž.š.

 

Na koji način možemo biti blizu Allahu? Allah dž.š. nam je bliži nego bilo šta drugo i pod tim se misli da čovjek voli blizinu, voli onog ko je blizu njega i voli onoga u čijoj je blizini. Ako je osoba u Allahovoj blizini, Allah ga smatra Svojim robom na ovom i na onom svijetu. Ako želite da ste omiljeni, pokušajte biti bliski Allahu. Ako ne želite, onda je to vaša stvar. Ko ne želi da se čuva, ne postoji dobro za njega ni na ovom svijetu ni na budućem.

 

Kako da čovjek bude blizu Allahu? Ko provodi puno vremena u spominjanju Allaha (zikru), on je blizu Allahu. Koliko se sjeća Allaha toliko će biti voljen od Allaha dž.š. Ko god se često sjeća Allaha, Allah mu da dio Svoje Božanske ljubavi. Njegovo srce će biti ispunjeno ljubavlju prema Allahu. Takvom čovjeku srce nikada ne može biti ispunjeno dunjalukom. Ako biste bacili cijeli svijet čovjeku u srce, to bi bilo kao da se baci jedno malo zrno susama cijelom svijetu. Srce može ispuniti samo ljubav prema Allahu Svemogućem.

 

Za koga je Allahova ljubav zakonita? Ona je halal za onoga koji mnogo misli na Njega. Prema tome, uložite napor da se sjećate Allaha često! Reci: ‘Allah’! Reci: O Gospodaru! – tako da Allah može oživjeti tvoje srce Božanskom ljubavlju. Ako je oživjelo nečije srce i njegovo tijelo je živo. Rob čije srce je Allah oživio, neće propasti u mezaru. On će ustati baš kao što je i sahranjen. Ljudski život je jedan od oblika, kao i jedan od suštine. Čovjek dobija život i dijeli ga i sa drugim bićima (životinjama). Ali njegov stvarni život je sjećanje na Allaha (zikrullah). Allah daje pravi život onima koji ga se sjećaju. Njihov život ne liči na život životinja.

 

Ko izgovara Ime Allah, njegov život će biti sladak. Ko ne kaže ‘Allah’, život će mu biti gorak. Njegov život je gorak kao otrov. Svijet će takve slomiti. Svijet je kao mlin; oni su bačeni u taj mlin i zemlju, samljeveni i prosijani. I nemaju sreće na svijetu zato što ne vjeruju u Allaha i ahiret. Mržnja i ljubomora ih lome, propustili su svaki dan svoga života. Oni imaju ugovor sa svim vrstama bolesti i žalosti, postaju spremišta za nevolje i u svijetu su poraženi od tuge. U njihovim mezarima vatra leži u spremištu za njih. Vatra koju su poslali ispred sami za sebe.

 

Stoga, ko god se sjeća Allaha bit će sačuvan a onaj ko ne spominje Allaha, mora odgovarati za sebe. To je do njega. Ko god da koristi svoj um, reći će: ‘Allah’. Ko ne koristi svoj ​​um on se ne sjeća Allaha. Otkad ovaj svijet postoji? Nema nikoga ko može dati odgovor na to pitanje. Ni oni što „vise“ po kafićima niti profesor univerziteta ne može odgovoriti na ovo. Ni šefovi država, ni njihovi premijeri ne mogu dati odgovor. Ni stari, ni mladi, ne mogu dati odgovor. Ako postoji iko ko je u stanju reći koliko dugo ovaj svijet postoji, on bi trebao istupiti i reći to.

 

El-Fatiha.

Ostali sohbeti

Oproštajni govor ljudskom rodu Allahovog Poslanika Muhammeda a.s. na Arefatu

 

Vjernici moji, znajte, zapamtite i budite uvjereni, da je završeno razdoblje neznanja i ružnih običaja, koji su toliko nesreće donijeli ljudskom rodu. Ja sam vam pokazao put spasa kojim treba ići. Stvari koje su vam date na amanet, čuvajte kao svoje vlastite i vratite ih vjerno i na vrijeme onome čije su. Krvna osveta je zabranjena. Sve ovakve optužbe koje potječu iz doba prije Islama, iz doba neznanja, ukidaju se. Prva ovakva tužba koja se ukida, to je krvna osveta moga amidžića Rebija sina Harisova Ibn abd El-Muttaliba, koga nevinog ubiše ljudi iz plemena Huzail. Neka se ova krvna osveta zaboravi kao i sve buduće i neka se oprosti. Lihva i kamate su zabranjene. Vjernik od dužnika treba da naplati samo ono što mu je stvarno pozajmio. Prva pozajmice koje se podvrgavaju ovoj odluci su pozajmice moga strica Abasa, koji je imao mnogo dužnika. O, vjernici, oprostite kamate dužnima. Poslušajte moj savjet i vaša imovina će se uvećati, jer vam ostaje glavnica za poštenu trgovinu i rad. Ako to ne učinite, znajte da ste se teško zamjerili Allahu i Njegovu Poslaniku. Ako je vaš dužnik u nezgodi, produžite mu rok plaćanja, a ako ste u mogućnosti da mu dug oprostite, to je još bolje za vas.


O, vjernici, o, ljudi! Bojte se onog dana koji sigurno dolazi, kada ćete svi doći pred Allaha gdje je vrhovni sudija On Jedini, i gdje vas očekuje apsolutna pravda. Kad se obavezujete da ćete jedan dug platiti na vrijeme i kad pravite ugovore, sve obavite pismeno, tačno i vjerno, onako kako ste ugovorili, tačno i vjerno naznačite rok plaćanja. Ove mjere opreznosti pred Allahom su opravdane, to je najsigurnije i dokazno sredstvo da se izbjegnu svi nesporazumi i sumnje.


O, smrtnici! Volite i slušajte Allaha, Stvoritelja svega materijalnog i nematerijalnog, Koji stvori nas muškarce i žene, od kojih se razvi ljudski rod. Bojte se Allaha, na čiju pomoć, utjehu i milost smo svi upućeni. Mi smo smrtnici, koji smo svakog trena sve bliže smrti i susretu sa Njim, Vječnim Allahom, Pravednim Sudijom. Poštujte krvnu vezu. Vjerno ispunjavajte dužnosti i obaveze koje postoje između muža i žene, između roditelja i djece. Dijete stiče džennet pod nogama svoje majke. Čuvajte se bluda, preljuba i ljubomore. Blud i preljub su težak grijeh, ljubomora vodi ka nesreći u braku. Ženite se onima koje volite, a kad vas je Božija volja sjedinila, onda se poštujte, volite i živite u ljubavi i skladu. Muževi, postupajte sa vašim ženama sa mnogo dobrote i ljubavi.

 

O, vjernici, izbjegavajte smutnje i ogovaranje! Oni koji kleveću poštene žene, neka su prokleti na oba svijeta! One koji optuže žene zbog nevjerstva u braku ili zbog nemorala, a ne mogu za to izvesti četiri vjerodostojna svjedoka, kaznite sa osamdeset udaraca i nikada im ubuduće nemojte ni u čemu vjerovati, jer to su nevaljali i zli ljudi. Ako osjetite da se prema vašim ženama umanjila vaša ljubav, nemojte nagliti, promislite. Možda vam Allah kroz tu kušnju ukazuje na puteve nove velike sreće, kojom hoće da vas obraduje. Nemojte tražiti razvod braka bez važnih razloga, jer od svih stvari koje je Allah dopustio, najviše mrzi razvod braka. Vaše žene su vam se predale na vjeru Božju. Poštujte, vjernici, taj amanet Božji.


O, ljudi! Danas je mrski i prokleti đavo – šejtan tužan, jer je doživio poraz i ne može više da utiče na vas. Vi ipak stalno budite oprezni i pažljivi, da vas taj prokletnik ne zavede ni u najmanjim stvarima.


Vjernici! Kad određujete i između sebe dijelite nasljedstvo, budite strogo pravedni i držite se Božje knjige. Čuvajte imanje maloljetnih, nemoćnih i slaboumnih. Allah je dao svakome njegovo pravo. 


Nije dozvoljeno ženi da daje nešto od imetka svog muža bez njegove dozvole. Dug treba isplatiti, a pozajmljenu stvar treba vratiti. Na dar treba uzvratiti i uzdarje dati. Ko bude jamčio za koga, taj se obavezuje i na odgovornost za jamstvo.


Sa zarobljenim robovima i onima koji vas služe, lijepo i ljudski postupajte. Kako se vi hranite tako hranite i njih, kako se vi odijevate, tako odijevajte i njih. Ne smijete im nažao učiniti ili ih zlostavljati. I oni su ljudi, i oni su Božje sluge.


O, pravovjerni! Znajte i ne zaboravite da su svi muslimani braća. Vi ste svi u pravima i dužnostima potpuno jednaki.  Nikakve prednosti nema Arap nad nearapom, niti nearap nad Arapom. Svi ste vi djeca Ademova, a Adem je od zemlje.


Muslimani, pazite se, volite i međusobno pomažite. Ne smijete jedni druge vrijeđati, ne smijete jedan od drugog ma šta oteti ili oduzeti. To je težak grijeh. Samo uzmite ono što vam se dragovoljno daje. Poštujte nepovredivost vaših imetaka dok su u duhu zakona Božjih.

U vašem radu neka vam islam i opšti interesi budu uvijek iznad vas i vaših ličnih interesa. Posvetite islamu svoje živote i u radu za islam dajte od sebe sve što možete.


Nikad ničije pravo ni čast ne gazite. Nemojte nikome nasilje (zulum) činiti, ali i ne trpite nasilje. Ne zaboravite da je milosrđe jedan od temelja islama.


O, ljudi, poslušajte šta vam kažem i dobro zapamtite. Ja vam ostavljam Božju Knjigu Kur'an, koja će vas, ako se nje pridržavate, uvijek čuvati da ne zalutate s pravog puta, sa staze pravde i istine. Kur'an je jasna i časna knjiga, istinsko djelo Allahovo, Njegova riječ, o čijoj istinitosti nema sumnje. Imate pred sobom moj cijeli život, moje riječi i moja djela. Sve što sam govorio i radio nastojao sam da to bude u potpunom skladu sa Allahovim naređenjima. Vi zaista nećete zalutati sve dotle dok se budete držali Kur'ana i moga sunneta.


O, vjernici! Govorite uvijek čistu istinu. Neka vas nikad mržnja ne zavede sa staze prava i pravednosti. Pravednost je sestra pobožnosti. Zato, bojte se Allaha i bićete pravedni! On vidi vaš rad.


O, ljudi, čuli ste moju poruku, unesite je u svoja srca, u svoje živote. Neka svi oni koji su čuli ove moje riječi prenesu onima koji ih nisu čuli.“


Nakon kratke pauze Allahov Poslanik povišenim glasom je rekao: „Gospodaru Moj! Jesam li ispunio svoj zadatak i povjerenu mi misiju?“


“Allahov Poslaniče! Ti si vjerno ispunio svoju misiju i nama saopštio što ti je Allah zapovijedio!“, odgovorilo je u isti glas preko sto hiljada prisutnih hadžija.


Tada Muhammed a.s. svečanim glasom povika: „O, moj Gospodaru, budi mi svjedok!“


Nakon što je Resulullah, s.a.v.s. završio svoj govor, Allah, dž.š. mu posla Objavu, posljednji ajet kojim je upotpunjen Kur'an: “Danas sam vam završio Objavu i upotpunio Svoju blagodat prema vama i odredio sam da islam bude vaš zakon, vjera, vaša nauka i putokaz, vaš din.” (El-Maide, 3).

 

Kada je Omer, r.a., čuo ovaj ajet zaplakao je, pa su ga upitali šta ga je rasplakalo. Odgovorio je: ”Nakon upotpunjenja i savršenstva ne može biti ništa drugo do manjkavost i nedostatak”.

 

El-Fatiha.

Ostali sohbeti

Bosna u vrijeme Osmanlija, mir je bio na ovim prostorima!

Tokom  stoljeća,  jevrejski  narod  je čeznuo za svojom državom.  U okviru ovog plana sultana, obzirom da  je bila monarhija, (stajao im je na putu) bio je na njihovom putu, jer je Palestina bila dio Otomanskog carstva. Dakle, demokratija je izmišljena: “Zašto bi samo jedni upravljali? To nije pravedno!  Vlast je za svakoga?!” Stranke su  formirane; stranka škorpiona… također je  formirana stranka šakala, stranka vukova, stranka lisica, stranka pacova je također formirana, što je posebno bilo opasno jer je napadala odozdo. Različite grupe ljudi su se okretale jedna protiv druge. Ti si bolji jer si Srbin. Ti si Hrvat. Ti si Pomak (musliman Bugarske)… Gdje su ljudi živjeli u miru, sada govore: “Ovo je moja planina, ovdje je granica…”

Do tada, nacionalizam nije postojao  u Osmanskom carstvu. Bile su  različite grupe koje su same sebe organizirale  i imale različite zadatke u okviru vođenja carstva.  Većina vezira, ministara, dolazili su iz Bosne. Ali  sve više se povećavao nacionalizam i Osmansko carstvo je počelo sa kolapsom, što je sve više mržnje između različitih naroda povećavalo.  Vukovi, pacovi, škorpioni i lisice, svi su počeli tražiti, potraživati  različita područja  i pritom  koristiti vojnu silu da ostvare svoje ciljeve. To je rezultiralo  civilnim ratovima i borbama u kojima je proliveno  mnogo krvi, i cijeli narodi (nacije) su ugašeni (nestajali), kao na primjer Pomaci. Do tada bijaše  mira na Balkanu.

Šakali, vukovi i druge životinje željele su  da imaju moć za sebe,  a lav, koji je vladao kao njihov kralj do tada, (stajao im je na putu) bio je na njihovom putu. Oni su mu savjetovali da u potpunosti  promijeni vanjski izgled  i da se modernizuje.  On je pristao.   Prvo su mu  uklonili  bradu.  Zatim su željeli da mu naprave nove zube, da bi njegovo lice bilo što ljepše. “Možda nećete moći žvakati neko vrijeme”, rečeno mu je, “…ali ne brinite, mi ćemo vam donijeti supu!”  Rezultat operacije bio je da je  unutrašnjost njegovih usta podsjećala  na praznu  pećinu. On je služen  obećanom  supom od  puževa,  koja  je bila  ispunjena  heroinom i opijumom.  On je pao u dubok san, tokom  kojeg su mu odrezali njegove kandže. Kada se probudio podigli su ogledalo i rekli: “Vidite kako dobro izgledate. Vi ste sada moderan lav!”  Siroti  lav je bio izložen na  trgu. Ubrzo nakon toga umro je od srama i tuge.  Umjesto da ga  sahrane, samo su ga ostavili da tamo  leži. Kada su lešinari  završili s njim, ostale su  samo  kosti, koje sada, sa plaćenom ulaznicom, možete vidjeti u muzeju.

Jevreji su sada podijeljeni također. Neslaganje koje su  širili sada imaju u svojoj zemlji. Konzervativci su protiv naprednjaka. Neki američki Jevreji ne žele čak ni da priznaju državu Izrael.

Nemoguće je “uzeti” islam iz Bosne. Muslimani nisu samo ovdje u Bosni, već i u Sandžaku, Makedoniji, Kosovu, Bugarskoj i Grčkoj. Oni će se ujediniti i biti jači nego prije. Oni će pozvati Sultana  i otići s njim u Istanbul. On će pobijediti i  neće biti puno gubitaka na strani Bošnjaka. Do kraja ovog stoljeća Sultanat će imati jake korijene. Monarhija je na svom putu, oligarhija (vladavina nekolicine) je završena. Ono što se zasije urodit će plodovima. Niko to  ne može promijeniti. Monarhija  zbližava ljude, demokratije čini ljude bolesnim  i zavidnim. Šejtan želi da nas podjeli (razdvoji). Stranke dijele ljude i stvaraju  haos. Sultan ujedinjuje zajednicu.

01.01.1997.

Ostali sohbeti

Mekami evlija

 

Za vrijeme vladavine Osmanskog carstva nije bilo nikakvih selefija i vehabija koji ne poštuju ni Poslanika ni muslimane. Ti ljudi ne poštuju prvo muslimane. Za muslimane kažu da su mušrici (otpadnici od vjere). Ne, u osmansko doba to niste mogli reći. Sultan Abdul Hamid je napisao knjigu o tome i oni koji to prihvate su u redu. Vi ste muslimani, vi ste suniti, ehli sunnet vel-džemat. Ako to ne prihvatate onda ste izvan i ne možete za sebe reći da ste musliman. Kad su ti neprijatelji Islama uništili Osmanlije, poslije toga je počelo ovo dalje. To svi znaju.

 

Kad su Osmanlije poražene, postali su kao gljive koje nemaju korijena. Ali kod Osmanlija i ehli sunnet vel-džemata, korijen je star 1400 godina. Od Poslanika a.s. se nije mijenjao i to je pravi islam. Mevlana Šejh Nazim je stalno činio dovu za Osmanlije i govorio da su i dalje oni vlasnici ovog islama. Kad Mehdi a.s. dođe, oni će to predati njemu, oni čuvaju taj emanet sa sobom. Oni će ga dati Mehdiju a.s. jer u islamu postoji edeb, postoji to dobro ponašanje. Sve mora biti na pravilan način. Ne možete činiti kako vi želite, ne! Tako elhamdulillah, Osmanlije još uvijek imaju svoje – onaj ko treba biti sultan predat će Sejjidina Mehdiju a.s. sav emanet a onda će on završiti sve. Kad Sejjidina Mehdi a.s. dođe on će biti Mudžtehid Mutlak, a šta to znači? U njegovom vremenu nema više mezheba, nema puno tarikata, nego samo jedan. Zato što on obuhvata sve a Poslanik s.a.v.s. je rekao: “On će biti poput mene.“ Sada svi čine ono što vide, sada postoje četiri mezheba ili više tarikata i svi su ispravni. Ali kad on dođe, mora biti samo jedan. Također i religije, samo će biti jedna vjera, samo jedan mezheb. Neće biti više vjera na dunjaluku i inša´Allah to je vrlo blizu. Mevlana Šejh je uvijek to spominjao.

 

U našem vjerovanju je da kažemo: „Ja sam od ehli sunnet vel-džemata.“ Ko ne vjeruje u ovo nije potpun vjernik i ima slabo uvjerenje. On mora sagledati sebe, pokajati se riječima ‘estagfirullah’ i mora prihvatiti to. Ako odbija, neće biti prihvaćen od strane Poslanika s.a.v.s. Zato jer će ljude koji ne praktikuju njegov sunnet ili ne prihvataju što je on rekao, na Sudnjem danu biti stid kad ga vide. Koža s njihovih lica će spasti koliko će se stidjeti Poslanika s.a.v.s. Kajaće se što nisu uradili ono što je on naredio, što nisu prihvatili njegovo naređenje. Dakle, oni će se jako stidjeti i veoma žaliti.

 

Elhamdulillah, mi pokušavamo dati najbolje od sebe da pokažemo ljudima pravi put. Mevlana Šejh je bio ovakav cijeli svoj život. On je od istoka do zapada, širom svijeta, posijao to sjeme i ono raste. Nakon što je prešao na ahiret, on je i dalje prisutan svuda. Gdje god je on boravio, vi na tom mjestu možete činiti dovu. To je kao da ste posjetili njegov mezar i to je također njegov mekam. On je tu, jer ako je evlija proveo 40 dana u nekom mjestu, ono je postalo kao i njegov mekam. Ostavio je to za ljude širom svijeta. Nemojte biti tužni, mnogi su tužni, ali elhamdulillah, on otklanja tu tugu iz ljudi. Jer kad ste s njim ne osjećate se tužnim, osjećate se jakim. Ako se neko osjeća tužno ili nešto slično, može doći činiti dovu na svakom tom njegovom mekamu. Jer Mevlana je rekao da kad neko ima tugu, stres ili nešto tako, treba posjetiti sedam mekama evlija.

 

Mi smo zahvalni ljudima koji nas primaju kao goste, jer morate zahvaliti ljudima. „Ako se ne zahvaljujete ljudima niste zahvalni Allahu“ – to je hadis Poslanika s.a.v.s. Ta mjesta su takva zbog bereketa Mevlane. I bereket je za njega, za nas, za sve, elhamdulillah. Da Allah učini 100.000 ovakvih mjesta širom svijeta inša´Allah. Neka vas Allah čuva sigurnim sa vašom djecom jer najvrednija su stvar naša djeca. A djeca nisu samo za ovaj dunjaluk. Ako ih spasimo na ahiretu to je najveće zadovoljstvo, najbolja sreća za sve nas. Da Allah primi vaš zijaret i podari vam sve najbolje.

 

Ve min Allahi-tevfik, el-Fatiha.                  

Page 31 of 53« First...1020«30313233»4050...Last »

Mevlana šejh Muhammed Nazim Adil el-Hakkani er-Rabbani el-Kibrisi

IZDVOJENO

NUDIMO VAM :

NUDIMO VAM :

Od sada sohbete Šejha Ismail ef. za 2017,2018 i 2019. ...
Dnevni vird za mjesec Safer:

Dnevni vird za mjesec Safer:

  šejh Ismail ef.   Bismillahir-Rahmanir-Rahim.   Dnevno učiti:  ...

Najnoviji članci

  • DOĐI NA VRATA STVORITELJA :
  • CRVENA JABUKA:
  • BIĆE TVOJ I DUNJALUK I AHIRET:
  • CIJENA VREMENA
  • SABUR JE NAŠ USUL :
  • DUHOVNI LANAC :
  • GLAS  VAŠE  DUŠE :
  • KOLIKO DUGO ĆEŠ BITI OVDJE :
  • DRAGO KAMENJE:
  • BUDI INSAN A NE ŽIVOTINJA NA DVIJE NOGE:

Kategorije

  • Biografije (3)
  • Dalail Hayrat (1)
  • English Version (4)
  • Hakkani dzemat BiH (31)
  • Izdvojeno (6)
  • Obavijesti (5)
  • Ostali sohbeti (164)
  • Ostalo (2)
  • Silsila (3)
  • SlideIzdvojeno (1)
  • Slideshow (20)
  • Snimci (15)
  • Sohbeti (1)
  • Sohbeti Mevlana Šejh Nazima (136)
  • Sohbeti Šejh Ismail ef. (140)
  • Uncategorized (6)

Arhive

  • Juni 2025 (2)
  • Maj 2025 (4)
  • April 2025 (4)
  • Mart 2025 (2)
  • Februar 2025 (1)
  • Januar 2025 (1)
  • Decembar 2024 (3)
  • Novembar 2024 (1)
  • Oktobar 2024 (1)
  • Septembar 2024 (2)
  • August 2024 (1)
  • Maj 2024 (1)
  • April 2024 (1)
  • Februar 2024 (2)
  • Decembar 2023 (3)
  • Novembar 2023 (3)
  • Oktobar 2023 (1)
  • August 2023 (1)
  • Juli 2023 (1)
  • Juni 2023 (1)
  • April 2023 (1)
  • Mart 2023 (4)
  • Februar 2023 (1)
  • Januar 2023 (3)
  • Decembar 2022 (3)
  • Novembar 2022 (3)
  • Oktobar 2022 (1)
  • Septembar 2022 (4)
  • August 2022 (3)
  • Maj 2022 (1)
  • April 2022 (4)
  • Mart 2022 (4)
  • Februar 2022 (3)
  • Januar 2022 (3)
  • Decembar 2021 (5)
  • Novembar 2021 (8)
  • Oktobar 2021 (1)
  • Septembar 2021 (1)
  • August 2021 (1)
  • Juli 2021 (1)
  • April 2021 (1)
  • Mart 2021 (2)
  • Februar 2021 (2)
  • Januar 2021 (3)
  • Decembar 2020 (1)
  • Novembar 2020 (4)
  • Oktobar 2020 (2)
  • Septembar 2020 (1)
  • August 2020 (2)
  • Juli 2020 (2)
  • Juni 2020 (1)
  • Maj 2020 (2)
  • Mart 2020 (3)
  • Februar 2020 (5)
  • Januar 2020 (6)
  • Decembar 2019 (6)
  • Novembar 2019 (4)
  • Oktobar 2019 (3)
  • Septembar 2019 (3)
  • August 2019 (5)
  • Juli 2019 (3)
  • Juni 2019 (2)
  • Maj 2019 (3)
  • April 2019 (4)
  • Mart 2019 (6)
  • Februar 2019 (4)
  • Januar 2019 (6)
  • Decembar 2018 (2)
  • Novembar 2018 (3)
  • Mart 2018 (2)
  • Februar 2018 (4)
  • Januar 2018 (2)
  • Decembar 2017 (4)
  • Novembar 2017 (2)
  • Septembar 2017 (1)
  • August 2017 (2)
  • April 2017 (3)
  • Mart 2017 (4)
  • Februar 2017 (4)
  • Januar 2017 (2)
  • Decembar 2016 (2)
  • Novembar 2016 (2)
  • Oktobar 2016 (6)
  • Septembar 2016 (3)
  • August 2016 (7)
  • Juli 2016 (11)
  • Juni 2016 (5)
  • Maj 2016 (4)
  • Mart 2016 (6)
  • Februar 2016 (7)
  • Januar 2016 (3)
  • Decembar 2015 (8)
  • Novembar 2015 (4)
  • Oktobar 2015 (7)
  • Septembar 2015 (4)
  • August 2015 (3)
  • Juli 2015 (1)
  • Juni 2015 (4)
  • Maj 2015 (7)
  • April 2015 (9)
  • Mart 2015 (8)
  • Februar 2015 (10)
  • Januar 2015 (8)
  • Decembar 2014 (6)
  • Novembar 2014 (6)
  • Oktobar 2014 (9)
  • Septembar 2014 (7)
  • August 2014 (8)
  • Juli 2014 (10)
  • Juni 2014 (13)
  • Maj 2014 (8)
  • April 2014 (9)
  • Mart 2014 (9)
  • Februar 2014 (10)
  • Januar 2014 (13)
  • Decembar 2013 (14)
  • Maj 2013 (2)
  • Mart 2013 (1)
  • Februar 2013 (8)
  • Januar 2013 (56)

© 2018 omanosoft 
Base theme by Premiumcoding