Banka, pravni subjekt kaže: “Mi ćemo vam uzeti novac, i mi ćemo se koristi istim, jer ga vi ne  koristite. Mi ga koristimo, i dok ga koristimo možemo napraviti (raditi) bilo koji  posao, bilo koja  trgovanja mi možemo praviti, vama ćemo  dati  deset posto od naše dobiti. Ako mi bankrotiramo, i vi ćete bankrotirati. A ako mi profitiramo, i vi ćete profitirati. Ako propadnemo. Vi propadate.”  Ovo je dakle “shirka”, firma u islamu. Da bude sa osobom na dobitku  ili khasārā, gubitku.

Ako ćete biti (poslovni) partneri, to je partner. Kažemo da  od banke uzimamo samo korist, ali morate misliti  – možete reći, samo kada položite svoj novac na banku, “Ja sam s vama, ako profitirate (ako ste na dobitku), ja sam s vama. Ako budete na gubitku, bankrotirate, ja sam također  s  vama.” To je  završeno. To je  završeno po šerijatu.  “Biti partneri” znači  da budete partneri u šteti i u dobiti. Koje banke bankrotiraju? Niko ne bankrotira. Uvijek dolazi profit.

Možda mislite ponekad da će u našoj zemlji neke banke bankrotirati, i da tako nitko ne može podići svoj novac. To je dobro poznato, ako banka bankrotira, gotovo. Vi to znate, vi to prihvatate. Možete spomenuti kada stavljate na banku svoj novac, možete reći: “Ja, ja prihvatam štetu i profit”. Ti postaješ partner u „partnerstvu“ (društvu).  Da, završeno.  Zatim, ljudi pitaju o  hipoteci.  Neki ljudi ne uzimaju hipoteke ali kažu da su veoma zainteresovani za njih. I to je zabranjeno.

Ili za automobile, davanje kredita. Kredit – to znači da ja kupujem tu kuću. To nije za mene dok se ne potpiše na kraju, da je ovo za tu osobu. Oni će napraviti ugovor između te osobe i vas. I oni kažu, ako sada date 25.000 £ mi potpisujemo, to je vaša kuća. Ako date samo 5.000 £, da, mi prihvatamo na 20 godina, da nam to morate isplatiti.  Vi nam morate isplatiti, morate ispoštovati rok do kraja  20-e godine  50.000 £. Sada, ako date  sav  novac, mi ćemo potpisati/prepisati (na) za vas. To je tvoje vlasništvo, to je u redu. Ako ne date, ili date 5.000 £ činimo vam taysīr (olakšicu), tashil, ustupak, uslugu.

Ja vam izlazim u susret, ja prihvatam 5,000 i dajem vam vremena do 20 godina, malo po malo, ali morate znati da ta kuća  još uvijek nije vaša.  “Ipak, to je njihovo. I oni će od tebe uzeti nešto novca, više, kao zakup.  Ali oni naglase da taj „zakup“ oni oduzimaju od novca za vašu kuću. Nema ništa protivno  šerijatu. Ne.  Ako su potpisivali da je to vaša kuća (prepisali kuću na vas), a zatim im dajete novac,  to je onda druga  stvar. Ali, oni nisu prepisali na vas.  Oni drže/imaju  pravo na kuću.  Kad god ne platiš, oni mogu reći: “Odlazi, uzmi svoj novac, daj nam našu kuću”. Da.

Isto tako za hipoteku  postoji mogućnost da možete dati (uplatiti) neki iznos za početak, a  vlasnik vam daje mogućnost da možete otplaćivati, na duži vremenski period, tako da malo po malo možete otplatiti. Ali, ta osoba zadržava pravo nad kućom. Možda on može uzeti svoj novac od nekog drugog (unaprijed), gotovinu. Ali, on čeka. On može trgovati sa svojim novcem (vlasništvom), ako može dobiti gotovinu (keš). Ali on ima procenat na  svoj novac. Da. On je takva osoba, iznajmljuje  svoju imovinu. Ništa loše u tome također. Ako vam se ne sviđa, nemojte. To nije tako rašireno po cijelom svijetu, ko živi u zapadnim zemljama, može ići u svoju domovinu,  raširiti šator i živjeti ispod njega.

Kad dođe ovdje, on mora brinuti o takvim  stvarima koje će mu biti potrebne (neophodne). Ili nikada neće dobiti niti jednu sobu u ovoj zemlji. Može svake sedmice plaćati najam (kiriju), ali ništa ne dobija. Bolje ti ljudi, koji čine dobru stvar za druge. Za 20 godina, 30 godina, 25 godina, ali imovina će biti vaša. To je usluga od takvih ljudi. Ako nam oni ne daju, onda svake sedmice moraš platiti kiriju (iznajmljivanje) i „dobiti zrak“. Hava alacak (uzeti zrak). Da. Ništa. Stoga, Allahov zakon je od istoka do zapada, za svakoga. I za svako vrijeme. Mi ne smijemo dovoditi sebe u tijesne situacije. Ne! To je širina – od istoka do zapada. Moramo pronaći način.

To je način za one koji razumijevaju. Ako nema razumijevanja, oni imaju slobodu sa svojim novcem, i svojom kamatom. Ja sam u potrazi (gledam) na drugi način kamatu, oni misle da je to “Wara“ ‘(pobožnost). Wara, znate Wara? Previše, onda ne nagazi mrava. Ja sam također. A njihove  oči – u potrazi (traže) tamo, gledajući tu, ali ok.  To, stajanje na mrava.  Ti ljudi koji tvrde da se previše plaše (imaju strah), šta to oni rade?  Oni također ulažu svoj novac. Niko ne  nosi svoj novac u svojim džepovima, jer novac je neprijatelj. Mogu ga udariti u glavu i uzeti mu njegov novac. Da. Niko ne nosi sa sobom više od onog koliko mu je potrebno za kupovinu.

Ko nosi hiljade, on može ponijeti 1.000 £ sa sobom i povesti također i tjelohranitelje sa sobom. Idu s njim svuda. Ti ljudi moraju ostaviti novac u banci a zakon banke kaže da moraš, kada staviš (položiš) svoj novac po  pravilu, u bankama –  čak i najniža kamata mora vam biti data. Onda, vi kažete – “Mi smo muslimani, nikada ne prihvatamo ovo, mi ne prihvatamo”.  Banka kaže: “Vi ne prihvatate naše pravilo da dajemo? Naši klijenti, oni kažu da su muslimani, oni to ne prihvataju, šta ćemo učiniti?”  “Znate, samo mi dajte moj novac, a drugo, ni ne govorite mi o kamati.” Ne možete se spasiti.

O ljudi! Kome oni govore? Takve ideje nose u svojim glavama. Ne možete, ne možete se  spasiti. Ako imate odgovornost, ako vjerujete da je profit/zarada, da je to “riba“, vi nikako ne spašavate sebe od odgovornosti na Sudnjem danu, jer ćeš biti takva osoba koja dolazi i kaže: “Molim vas  posudite mi pištolj večeras, jer moj pištolj ne radi, pa je bolje otići noćas i presjeći put.” Pljačkaš. – “I ja ću vam dati, tu neki bogati trgovac dolazi, tako da mu moram presjeći put i uzeti njegov novac.

Abdul Qadir – “Ja donosim pola novca  tebi”.  Ti kažeš: “Ne, ne, ne, ne! E'uzu bi-llāh. Ti uzmi sve! Uzmi ovo, idi”.  Džehennem (pakao).  “Ne donosi meni novac. Sve je tvoje!” Ti si se spasio odgovornosti? A pomažeš tu osobu sa tvojim  pištoljem?  Položite milion na banku ili pola miliona ili 2.000.000 £ i kažete: “Mene ne zanima kamata, ja vam samo dajem svoj novac da bude na sigurnom mjestu, samo zbog  zaštite.”  A oni uzimaju tvoj novac i čuvaju ga?  Na ovo  moraš paziti, kada naši muslimani misle da kažu – “Ja ne uzimam kamatu”.

Banka kaže, “Oh, ti si jako dobra osoba, kako možeš, od svog novca, da ne uzmeš dobit.  Mora biti da nam vjerujete.  Mi polažemo tamo i gledamo”.  Naši muslimani, ovako razmišljaju.  I kada odu, banka kaže: “Vidi, glupi muslimani, ‘humaqa”. Šta je “humaqa’?  “Nerazumni (glupi) ljudi, ovi  muslimani, polažu novac, a  ne uzimaju  dobit,  ne uzimaju dobiti od nas. Bolje, nema veze, nije bitno, mi ćemo  uzeti, mi ćemo koristiti.”   Kako  mi želimo, mi ćemo se zadovoljiti s njegovom dobiti (profitom), a mi kažemo uvijek da mu čuvamo njegov novac, nikada ne koristimo. Kada god zatražite  svoj novac, mi ćemo vam ga dati.” To nije pobožnost u islamu. To nije način na koji islam gleda na svijet. Ako ste u potrebi da zaštitite svoj novac i polažete ga u banku, a banka vam daje od svog profita, morate to uzeti.

Ako vi kažete, “Ja to ne koristitim,” slobodni ste. Vi to možete uzeti i možda dati nekome jer mi imamo pravila u šerijatu; kao pitanje, osoba može pitati, “Može li se dati sadaka od haram novca? Može li se podijeliti kao milostinja?” Imate novac od harama. Šta da radite? Bacićete ga na putu? U rijeku, more? Ne! Ako neko pita da li možete udijeliti milostinju od haram novca, kažite – “Da, to možete učiniti”

Poslanik a.s. je govorio, Poslanik a.s. je klasificirao sadaku:  Jedan: Jedan, Jedan:  Deset, jedan: sedamdeset, Jedan: Sedam stotina. Jedan, bez proračuna nagrade. Možda, kao milostinju, možete dati jednu funtu, dobićete  jedno „dobro“. Postoji još jedna druga milostinja gdje dajete £1, a dobijate deset nagrada. Zatim, možete podijeliti 1£ kao milostinju, a dobijate 70 nagrada. U neke milostinje dajete £1, uzimajući 700 nagrada. Negdje podijelite 1£ uzimajući ‘bigajri hisab’ (bezbroj). Bezbroj. Poslanik a.s. tako govori.

Zatim kaže: “Koja je milostinja od koje se dobija samo jedna nagrada?” I kaže: “Iz haram novca ako se daje milostnja, dobijate  1 za 1”. To je fetva. Jer islam je za čitav svijet i širok sistem, za sva vremena. Dakle, sada je u našem vremenu toliko puno harama. Ako vjerujemo da je to  „riba“, mi ne vjerujemo u to.  Ako on smatra da je to  „riba“,  ne uzima  profit od banaka a  polaže svoj novac na banku, on to može uzeti. Ne ostavljajući banci. Uzmi i podijeli kao milostinju, i Svemogući  Allah će nagraditi, za svaku funtu je jedna nagrada. Zašto da ostavite? Postoji hadis o ovome.

Zatim, drugo, ko daje jedan, dobija  deset, od HALAL novca.  Ako vam bilo ko dođe, tražeći u ime Allaha, siromašna osoba dolazi i traži nešto, možete dati takvoj osobi i dobiti deset nagrada, hasenet. Možete dati siromahu do vas, komšiji. Sedamdeset nagrada za dijeljenje komšiji.  Za 700 nagrada trebate podijeliti vašoj rodbini. Za bližnju rodbinu to je 700 nagrada. Ako dijelite u ime Allaha, da podrže islam. To je za jedan – bezbroj.  Mi imamo, elhamdulillah, širok pogled za sve na svijetu.

Ko god ovako posmatra, bit će  zadovoljan i pronaći će  mir i zadovoljstvo u sebi. A koji žele da otvaraju svađu, pustite ih. Oni mogu sve učiniti a ja ću ih uhvatiti na Sudnjem danu, u Božijem prisustvu. Koji ostavljaju svoj profit za banku i govore: “To je haram” ne uzimaju i ostavljaju to bankama. Milioni ljudi umiru od gladi i nemaju ništa da jedu. Uzmi i pošalji njima! Ja pažljivo brinem o ummetu također. Ali, ja samo vidim da naše bankarstvo neće biti od koristi za ummet, jer nisu nezavisni da uspostave finansijski sistem po islamu. Mora se promijeniti od  elif  do  ja, od A do Ž.

Zbog toga je samo fantastika razmišljanje o islamskom bankarstvu. Živite u svijetu gdje je sve prekriveno sistemom, anti-islamskim  sistemom. Vi niste slobodni, ne možete biti nezavisni da bi ste sve uradili po islamu. Na svakom koraku, u svakom trenutku  bićete u kontaktu s jednim od njih. Vi niste slobodni. Stoga ste u potrebi da budete korisnici svjetskih banki a svjetske banke su u rukama nemuslimana. U rukama jevrejskog naroda također. Da, mi imamo novac, ali ne možemo ga koristiti. Završeno. Muslimani  imaju novca, više nego bilo koji drugi narod,  ali mi ga ne možemo koristiti. Moramo ga staviti u naše banke, čuvati ga i brinuti o njemu. Završeno.

Šta mi trebamo učiniti? Potrebna nam je potpuna promjena. Za sve. Morate znati da vi ne živite u islamskoj državi. To je naš pogled na svjetska  finansijska pravila, finansijske ustanove, finansijski sistem. Kada mi uspostavimo naš sistem, i budemo živijeli po našem sistemu, sve će se promijeniti. Ovo govorimo samo za spas muslimana od odgovornosti na Sudnjem danu. Da pronađemo način za njih.  Ako mi činimo da im svi putevi budu zatvoreni onda je to strašno, to je teško. Tako teško je to učiniti, isto koliko je teško učiniti da svi ljudi postanu muslimani. To je isto, jednako, da se islamski sistem počne koristiti u finansijskim ustanovama. To je tako teško kao što je da učinite cijeli svijet muslimanima.

Trudimo se. Kao mrav koji traži da ide na Kabu iz Londona, u posjetu. To je koračanje – a gde je Kaba? Gdje je mrav, gdje je  London? Ali, to je lako našem Svemogućem Bogu, da se mrav nađe u  torbi  hadžije  i da bude odnešen do  Kabe,  otvorite i gledate; mrav silazi. S običnim razmišljanjem to je sada nemoguće. Ali, za našeg Svemoćnog  Allaha, to je lako. Također znamo da u našim svetim knjigama u svetom Kur'anu, u svetim hadisima, dobijamo vijest da koračamo prema kraju ovog svijeta. Mi znamo u kojem periodu sada živimo. Živimo u vremenu ‘jabābira’ (tirana). Takvi ljudi bježe od šerijata.

Sve proizlazi iz šerijata. Šta možete reći o bankarstvu, islamskom bankarstvu? Da, to je u redu za Šejha Abdul Kadira? Konačno, možemo reći da je ovo dovoljno za one koji mogu razumjeti  Islamski pogled na  finansijske  subjekte u našem vremenu. Ali mi također iznosimo drugačiji pogled na cijeli svijet, jer svjetski finansijski sistem propada. Sada više nema uspjeha. Ekonomska kriza raste, beskrajno. Govorimo sada da cijela svijetska ekonomija ide dolje, u bankrot. Mi  trebamo, s islamskog aspekta, da  spasimo cjelokupne finansijske temelje od svake krize.

Ne evropski sistem, i ruski sistem, američki sistem.  Svi oni idu u bankrot. Mi imamo samo tri ili četiri pitanja sa islamskim načinom, da se spasi svjetska ekonomija. I kažemo da su to četiri „tačke“.  Ako cijeli svijet ne dođe da prihvati ove četiri tačke o kojima ja govorim u ime islama,  oni nikada neće sačuvati od krize svoje ekonomske subjekte. Sve finansijske ustanove će pasti, bankrotirat će. Gledajte Englesku, Njemačku, Ameriku. Ostavite istočne zemlje – oni ne koriste takav sistem. Njihov sistem je najgori sistem.

Da, govorimo o slobodnom sistemu za finansijske ustanove.  A oni koji slijede zapadni sistem, kapitalistički sistem, oni će također bankrotirati. Bankrot, ako ne uzimaju četiri tačke za  ozbiljno, svi oni idu u bankrot. Prvo: cijeli svijet mora doći do prave vrijednosti za kupovinu i prodaju. Šta  je prava vrijednost za prodaju i kupovinu? Zlato i srebro moraju doći na tržište. Valuta mora doći u zlatu i srebru. Moraju biti za plaćanje i preuzimanje, za gotovinu i štednju. Mi ne govorimo  razlog, zašto je to, zašto ne, ali kažemo što je islamski pogled, svjetski  pogled. Valute – zlato i srebro moraju se vratiti. To igranje s novčanicama mora biti završeno.

Drugo: mua'ssasatu Riba (kamate na bazi institucija) moraju biti dokinute. Kamata, Riba mora biti završena. Treće: za spašavanje svjetske ekonomije, ako tražite da kupite ili da prodate, morate gledati u svoj džep. Ako imate, možete kupiti. Ako ne, morate biti strpljivi. Ne zadužujte se. Također se mora završiti i sa dugovima. Krediti moraju biti završeni. Četvrto: brzina – brza potrošnja, brza  proizvodnja. Brza  proizvodnja, hoću da kažem otpada. Sada je sva ekonomija tračenje.

Da bi zaustavili tu brzinu u privredi (rast u ekonomiji), ljudi moraju zadržati svoju imovinu. tračenje mora biti zaustavljeno. Konzumiranje – davanje i primanje. Ovaj sistem sada je za brzo napraviti, brzo potrošiti. Ne! Mi možemo koristiti jednu odjeću godinu dana. Jednu  obuću  dvije godine. Ne svaki mjesec. Ne  svake sedmice, ne svake sezone. Možete koristiti auto, moramo  prestati   sa  modom (to je konzumerizam). To su četiri tačke, ako nećete, ako cijeli svijet ne sluša, neće moći skontati kuda se kreću. Završeno! To je islamski pogled na  čuvanje čitavog  svijeta finansijskih ustanova, da ih sačuva od bankrota. Ili nestaju. Dovoljno je.

Ve min Allahi-tevfik, el-Fatiha.