Šejh Ismail ef.

Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.  

Pejgamber s.a.v.s. je rekao:“ U onome što vi mislite da je šer, ima sigurno nekog hajra, a i u onome što mislite da je hajr, ima nekog šera.“ Postoji mnogo toga što mi ne znamo. Oni koji su vlasnici tajne, oni to shvataju, a ljudi koji zahirski gledaju, oni samo vide ono što im oči vide i ne mogu znati kakva se mudrost krije u tome.

 

Kad je Pejgamber s.a.v.s. je dogovorio Hudejbija sporazum o miru čija je jedna stavka nalagala da onima koji su primili Islam pa se poslije vratili staroj vjeri bude dozvoljeno da se vrate iz Medine u Meku, ali da onima koji su primili islam u Meki ne bude moguće da se nastane u Medini mnogima je to bilo malo čudno. Većina nije shvatala zbog čega se novi muslimani neće primiti u Medinu? Tek poslije je mudrost koja se krije iza toga izašla na vidjelo. Oni koji su se vratili staroj vjeri u Meki su bili dobro došli, ali oni koji su tek bili primili Islam nisu bili više tu prihvaćeni, a nisu mogli ići u Medinu. 

 Vremenom su oni porasli i brojčano i po snazi. Naselili su se između Meke i Medine. Počeli su da prekidaju trgovinske odnose i stvaraju probleme. Iako je na prvi pogled izgledalo da muslimani gube tim sporazumom, oni su ustvari bili na dobitku.

Zato ono što ne znamo ne treba da odmah negativno tumačimo. Da, muslimani su danas ugroženi i zlostavljani i Allah dž.š. sigurno to može zaustaviti,ali ako se to nasilje nastavlja, znači da ima neka mudrost u tome i vrijeme će to pokazati. Kada dođe vrijeme, ono što se čini da je šer, preokrenut će se u hajr. Iako mi to danas ne razumijemo, jednog dana ćemo shvatiti hikmet toga. Allah dž.š. je na toj tamo teritoriji sakrio mnoge tajne i samo se čeka vrijeme da one izađu na vidjelo.

Budite strpljivi i kao što uvijek kažemo, čuvajte svoj život i svoj iman, jer to su jedine dvije stvarne dragocjenosti koje posjedujete. Govorili smo dosta o tome koje su zahirske pripreme koje treba obaviti. A kako da sačuvamo svoj iman. Ono što najviše što šteti imanu je haram. Činiti haram je svakako štetno za iman i ne treba se olahko shvatati. Kažu da se ne izlazi iz vjere ako se čini haram. Ako neko pije alkohol ili kocka to ga ne izvodi iz vjere, ali to nije tako jednostavno. Istina je da ga to  po šerijatu ne izvodi iz vjere, ali Pejgamber s.a.v.s. je rekao da musliman ne može činiti haram i dalje biti musliman, jer u trenutku kada počini haram, sa njega se skida njegovo odijelo vjere i to odijelo visi iznad njega i sve dok se ne pokaje i ne zatraži oprost, to imansko odijelo se ne spušta dolje. Zato se držite dalje od harama i držite se dalje od mjesta na kojima se čini haram. To su mjesta zuluma i to će i vas dotaći. Držite se podalje od njih. Naš Šejh k.s. je govorio: ”Nemojte se približavati provaliji”, jer je to opasno.  I ako samo malo poviriš tamo da vidiš šta se dešava odmah ćeš se izložiti opasnosti. Ako zakoračiš tamo izlažeš se još većoj opasnosti. Pogotovo na današnjem vaktu nije nikako vrijeme za igru, jer sada se vrlo brzo spušta kazna i zato se pazite. Nemojte privlačiti tu kaznu.

Uzmite svoj ibadet i svoju vjeru pod svoju zaštitu. Svako može učiniti po nešto. Onaj ko danas započinje ibadet i onaj koji već deset godina to praktikuje, njihov hal ne može biti isti i ako bi ih opteretili sa istim odgovornostima to ne bi bilo ispravno, međutim  postoji neki minimum što svako mora da obavlja i to činite.

Neka vaš ibadet bude u kontinuitetu. Nije bitno da li je to puno ili malo nego da stalno devamite. Neka imate svoj dnevni program ibadeta i da ga upražnjavate to će vam dati duhovnu snagu. Svaki musliman kao osnovno mora da klanja svakodnevno. Neka počne sa samo dva rekata namaza da se barem na neki način zaštiti i da može da se obrati svom Gospodaru. Ako ko već klanja pet vakat namaza neka nafilama i sunnetima učvrsti svoj namaz.

Iako smo već više puta o tome govorili, ponovo ćemo spomenuti šta trebamo dnevno obavljati od ibadeta.

To smo naučili od našeg Šejha k.s. Bez obzira koliko smo knjiga bili pročitali, ali posmatrati našeg Šejha k.s. šta sve čini u toku 24h je nešto drugo i da to možemo da primjenimo u svom svakodnevnom životu ne bi nam više trebala ni jedna knjiga. Ono što je on  radio mi smo ponavljali i poslije bismo uvidjeli da to sve vodi porijeklo iz Pejgamberovog sunneta i da se svaki taj pokret nalazi u nekom od hadisa, pa čak i to da su neki od tih hadisa zaboravljeni i da ih on praksom oživljava. Nije nam davao posebna predavanja o hadisima nego je svojim primjerom pokazivao. Ono što je on praktikovao svakodnevno to nam je bilo dovoljno. Pored toga njegovi zikrovi i sohbeti su nam još više pomagali da duhovno napredujemo.

Zato su vrlo važna ova sedmična okupljanja na zikr i sohbet. To je vrlo važno. Šah Nakšibend Hz. je govorio:“Onoliku deredžu koju bi neko dostigao za trideset godina ibadeta pomoću nafile namaza, mi to možemo u toku jednog sohbeta“. Zbog toga su nakšibendijski sohbeti dragocjeni. Sigurno se vaše srce u tim sohbetima čisti i dok sjedite, dolazi vam ono što vam je potrebno na srce. Možda mi to ne razumijemo, ali duhovni doktori to znaju. Oni nam otvaraju srce i ponovo zatvaraju, kao što to doktori čine prilikom operacije. Dadnu narkozu i obave operaciju, a da mi ničega nismo svjesn. Zato te tajne nije važno shvatiti, nego samo znati da su to tajne. Svakako nastojte da prisustvujete sohbetima, a pogotovo danas kada se približava čas i kada dolaze teška vremena. Trebamo napuniti baterije da budemo što spremniji i zato obavezno pratite sohbete.

Pred nama su ipak lijepi dani i bez obzira kolika je sada tama oko nas i koliko će biti teško, na kraju će zavladati svjetlost inšaAllah. To vjerujte cijelim srcem. Da nam Allah dž.š. podari da dočekamo to vrijeme. Tek kad to vidite shvatit će te kakvo je to. Koliko god  mi to opisivali nemamo ni vremna, ni mogućnosti da to na pravi način prikažemo. Da pričamo od sada pa do sljedeće godine ne bismo vam mogli prenijeti ni koliko je jedna kap iz tog okeana. Znajući to, čvrsto se držite i neće vas moći ni jedna oluja otpuhati.

Fatiha!