EDEB  JA HU!

 

Šejh Ismail effendi

Bismillahir-Rahmanir-Rahim

U svim tekijama stoji natpis Edeb Ja Hu. U svim medžlisima (skupovima ) velikih alima pod brojem jedan je edeb. Ono što insan prvo treba da nauči jeste edeb tj kako da se ponaša. Postoje tri vrste edeba:

1.Edeb prema Allahu dž.š.
2 .Edeb prema Pejgmaberu s.a.v.s.
3.Edeb prema ljudima

Osnovni edeb je poštivati prava onih koji su u našem okruženju. Postoji i edeb prilikom učenja Kur'ana, a to je da kada uzmemo Kur'an u ruke da ga prvo poljubimo i stavimo na čelo, da ga uzimamo sa abdestom i da ga ne spuštamo na zemlju. Ako budemo poštivali sve ove edebe tim će mo imati i više koristi od učenja Kur'ana jer u suprotnom to bi bilo kao i čitanje bilo koje druge knjige. Samo učenje Kur'ana je korisno i sevap, ali poštujući ove edebe tim dobivamo bereket od učenja Kur'ana. 

Edeb prema Allahu dž.š. pod broj jedan podrazumjeva poštovati i ne raditi ono što nam On zabranjuje, a izvršavati ono sto On preporučuje da radimo, a osnovni edeb je biti svjestan da nas u svakom momentu Allah dž.š. gleda. Ako češ uraditi nešto suprotno odredbama Allaha dž.š. pokušaj se sakriti gdje te On neće vidjeti. Naravno da ne postoji mjesto gdje nas On ne vidi, pa shodno tom ne postoji ni mjesto gdje bi smo se mogli sakriti dok griješimo.

Moramo posjedovati edeb i poštovanje prema Pejgamberu s.a.v.s. Koliko on nas voli bar i mi njega trebamo toliko voljeti. Iako je Allah dž.š. sve džennete stavio njemu pod noge on nije htio da uđe u džennet bez svog ummeta. I ti tako prvo traži Pejgambera s.a.v.s pa tek onda džennet. Prvo traži da vidiš Pejgambera s.a.v.s pa onda džennet i ako te on zavoli onda je džennet svakako tvoj. Ako želiš da te zavoli Pejgamber s.a.v.s onda prvo nađi Evliju (Allahovog prijatelja) da te on zavoli i potrudi se da imaš dobar odnos sa njim. 

Mi smo ovdje sljedbenici tarikata elhamdulillah i za to ćemo sada govoriti o edebu tarikata kako se ponašati prema ljudima iz džemata kao i prema šejhu.

Edeb murida prema šejhu treba da bude takav da voli šejha više od svega drugog jer je šejh ta osoba koja će ga odvesti do Pejgambera s.a.v.s i u to ne smijemo sumnjati kao što ne smijemo imati sumnje ni prema našem šejhu. Onaj murid koji u svome srcu ima sumnje prema svome šejhu kao takav on ne može nigdje dostići Koga šejh ne voli ne treba ga ni on voljeti.

 

 Npr. na Kipru je Islam veoma slab, veoma malo Kiiprana prakticira Islam kao i veoma malo ih je dolazilo našem šejh Nazimu efendiji k.s. Dolazili su mu ljudi iz čitavog svijeta, ali Kiprani su rijetko dolazili u tekiju, tako da su samo par njih bili muridi našeg šejha k.s.. Jedan od njih je tako dolazio
našem šejhu k.s.i ako nije redovno obavljao namaz. Naš šejh k.s. ga je veoma volio jer njemu je čitav život bio šejh..

 

Gdje god da se našao on nije dao nikom da bilo šta loše kaže o našem šejh efendiji k.s. niti je on sam ikada bilo šta loše kazao o šejh ef i do zadnjeg momenta je bio vezan za našeg šejh ef I to je razlog što ga je šejh ef toliko volio.

 

Nikad se ne bih odvajao od šejha i nekada kad ne bi bio tu šejh ef. bih odmah pitao gdje je. Kad ga je Allahov prijatelj toliko volio siguno ga je volio i Pejgamber s.a.v.s. Zato se i kaže: ”Bolje ti je pasti sa sedmog neba nego pasti u očima svoga šejha.”

 

Naš šejh k.s. je najviše obračao pažnju na iskrenost tj. koliko smo srcem sa njim vezani. Nezavisno od toga koliko je ko bio u nekom haramu njemu je samo bila važna ljubav u srcu prema svome šejhu jer svako u svom životu ima uspona i padova i svako griješi, ali je važan samo nijet. Ako je nekom čist i iskren nijet onda njemu šejh pomaže kako bih se vremenom mogao vratiti na pravi put. Isto tako neko može biti vrlo aktivan obavljajuči mnoge ibadete (pet dnevnih namaza ,tehedžud itd. ), a da ako mu nije ispravan nijet u trenu skrene sa pravog puta. Ovo ne znaći da namaz nije važan, namaz je najvažniji, ali u tarikatu je najvažnija ljubav i iskrenost prema svome šejhu. Ako postoji Ašk i Mehabet onda šejh može da radi na njemu kako bih ga doveo do Pejgambera s.a.v.s.

 

Ljubav prema šejhu treba da bude na tom nivou da ako se muridu otvore vrata dženneta, a u njemu ne vidi svoga šejha ni on tada neće htjeti da uđe u džennet. Ako do te mjere murid voli svoga šejha on će onda sigurno stići do svog cilja, jer kako postoji rahmet tako postoji i šejtan. Šejtan je uvijek tu, spreman da nas prevari. Ako nismo iskreni i imamo neku drugu svoju računicu možemo pasti u ruke šejtanu.

 

Zato kada želimo uči u tarikat sve ono što smo imali i doživjeli trebamo
ostaviti pred vratima i tada šejh bez poteškoča može da radi na muridu u suprotnom ako murid bude slušao šta ko i kako priča o njegovom šejhu tim može da bude prevaren i skrene sa puta.

 

Nemoj te to dozvoliti sebi i budite iskreno vezani za svog šejha. Ahir-i-Zeman je, vrijeme istiće i kada smo već blizu cilja da ne skrenemo sa ovog puta. Nije ostalo još mnogo vremena i ako se krene pogrešnim putem vrlo je teško vratiti se na pravi put a možda nema ni vremena Isto kao kada na auto putu krenete u pogrešnom smijeru onda treba te dugo ići kako bih se ponovo vratili u pravom smjeru.

 

Samo u slučaju da imate dovoljno vremena i goriva u autu onda se možete vratiti. Ako vam vrijeme dozvoli a niko ne zna koliko ima vremena i koliko će živjeti. Mehdi a.s. će doći i zato čvrsto stojte na svojim nogama i držite se Allahovog puta nedajte priliku šejtanu onima koji su u njegovoj službi . Šejtan neće doći pred vas da vam se direktno obrati nego to će biti preko nekoga drugog.

 

Šejtan može upotrijebiti bilo koga za svoje svrhe i da vam neko dođe i kaže :Trebaš promijeniti pravac ti nisi u pravom džematu itd. Ne dajte priliku šejtanu i držite se čvrsto jednih drugih jer svi smo na istom putu i u istom smjeru idemo. Ne želimo da iko od nas skrene sa tog puta. Možemo jedni druge držati za ruke jer niko od nas ne može sam ovim putem .
inšallah da nas Allah dž.š. uvijek zadrži zajedno i da zajedno dočekamo Mehdi a.s.

Ako ne slijedeći Lejletu-l-Berat onda onaj poslije njega. Mi u to vjerujemo i inšallah za istom ćemo sofrom sa njim iftariti.
Fatiha.