121

 

Zbog toga je Božiji Poslanik s.a.v.s. govorio :“ Dva čovjeka mogu klanjati jedan do drugog u namazu a da njihov namaz ima razliku kao između neba i zemlje.“ Može čovjek da posti, od jutra do večeri da bude gladan, na taj način samo fizički posti, i to je isto prihvatljivo, takva vrsta posta. A ima i onih koji su postili na takav način da, kada dočekaju iftar , oni su zaslužili Allahovu milost i Njegov oprost.  Zato je ono čemu se pridaje važnost upravo duša.  Duša ibadeta jeste ljubav. Ono što daje vrijednost ibadetu jeste ljubav. Ibadet koji obavljamo s ljubavlju jeste onaj ibadet kojem Allah dž.š. pridaje važnost. U suprotnom, mi samo fizički izvršavamo svoju dužnost. Posebno za pripadnike tarikata, ovo je veoma bitna tema. Onaj koji je krenuo putem tarikata mora koračati s ljubavljau.

 

Treba da voli, puno da voli, da voli svog šejha, da ga jako puno voli. Murid će trebati toliko da voli svoga šejha, da osjeća predanost u  ljubav prema njemu. Voljeti nekoga je veliko, koga god da pitamo reći će da voli Allaha dž.š. ali to su velike rijeci, koje će izaći na vidjelo u trenucima iskušenja. Nije lahko reći da volimo Allaha dž.š. a da nas On pri tome ne iskuša. Dovoljno je da volimo one koje Allah dž.š. voli. Postoje dva načina na koje možemo voljeti nekoga, to je samo riječima ili srcem. Ako samo riječima iskazujemo ljubav tada ćemo proći kroz velika iskušenja, kao što muz voli zenu, prijatelj voli prijatelja, riječima svako može da voli. Da li zaista voli?

 

Sve što se samo riječima iskazuje, nije ništa drugo nego gluma, teatar, jer ako to zaista ne osjećamo onda sve ostaje samo na riječima . Voljeti nekoga ustvari znaci i svako momentu biri speedman dati sve za tu osobu. Ako nas vole Allahovi prijatelji (evlije)  onda ćemo nastojati da ih slijedimo. Ashabi su voljeli Pejgambera s.a.v.s. ali to nije bilo samo riječima nego su ga zaista voljeli i to su i dokazivali. Kad je trebalo dati život za njega dalı su, kada je trebalo dati svoja imanja oni su radi njega davali i voljeli su ga više od svega,  više od svojih roditelja, djece i bilo koga drugoga. Tako je jednom jedan ashab Pejgambera s.a.v.s išao ulicom i ugledao jedno drvo pored puta i on ga je zabišao iako mu nije bilo na putu. Njegov prijatelj koji je bio sa njim upitao ga je zašto je to uradio on mu je odgovorio da ne zna ali da je jednom vidio Pejgambera s.a.v.s. kako zaobilazi ovo drvo pa je zbog toga i on to uradio. Ovaj postupak je pokazatelj prave ljubavi tj. da onoga koga volimo  vidimo gdje god odemo. U toku bitke na Uhudu jedna žena je izgubila muža, brata i svi porodici su pali sehidi. Zeljela je da ode da vidi Pejgambera s.a.v.s.ali u tom njenom bolu ashabi su pomislili da bih mu mogla reči nešto pogrešno i nisu joj dozvolili da ode da ga vidi. Ona je bila uporna u svojoj namjeri i otišla je da vidi Pejgambera s.a.v.s.  i rekla mu da je samo htjela da se uvjeri da je on dobro. To znači voljeti, voljeti više od svega što imamo i da smo spremni žrtvovati sve za tu osobu. Onaj ko pristupi tarikatu treba po ovom usulu da se i ponaša i da voli svoga šejha  više od svega drugog. Prvo se treba uvjeriti da je njegov šejh pravi i iskreni šejh, a to će osjetiti i znati svojim srcem.  Kad se uvjeri u to onda treba da ga voli vise od svega drugog. U suprotnom će samo fizički biti prisutan ovdje, iako je i to uredu, jer opet će dobiti dio  bereketa, ali ako zaista želi da dosegne do Allaha dž.š. onda treba da slijedi taj put (usul) i da nikada ne izgubi tu ljubav (ašk), kako od početka od prvog dana tako nakon godinu dana i nakon 10 godina da voli jednakom jačinom ljubavi (aška). Neće se umoriti, neće zastati. Naš šejh k.s. je govorio ” Ko se umori zastane, a ko zastane taj i zaostane. ” Nema umaranja i nema zastajanja, jer je dug put pred nama  i on nema kraja. To je takav put bez kraja, jer  koju god da postignemo deredžu (mekam) nakon toga ima jos vise deresiz, jer se one nižu jedna za drugom. U momentu kada mislimo i kažemo da je dosta onda ćemo  zaostati, zato ne trebamo se okretati i gledati iza sebe vec samo ispred sebe tako da bih mogli doći do cilja, do svog odredišta. Da nam Allah dž.š podari da stignemo do svog cilja, a da se ne umorimo i ne zastanemo i da nas počasti Svojim džennetom i Svojim dzemalom (ljepotom) inšAllah.

 

Fatiha.