Šejh Ismail ef.

 

        Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.

 

 

Nakšibendijski put je put srca.  Njegov cilj je da nam aktivira srce, jer kad srce počne da radi počinje da se budi i nasa duhovnost.

Tu nije bitna fizička strana, jer vremenom naša duša počinje sve češće da bude u prisustvu evlija i onda taj naš duhovni hal se nastavlja danju i noću. Kada spavamo naša duhovnost ne spava nego nastavlja da ide svojim putem.

 

 U svijetu se u svakom momentu okupljaju duhovni medžlisi, skupovi. Ima 124.000 evlija i svaki od njih ima svoj medžlis, a imaju i oni svoje zajedničke skupove. Te evlije ne žele da izostanu ni u jednom od tih medžlisa. Čim se jedan medžlis završi, oni odmah žure da prisustvuju medžlisu nekog drugog evlije, jer tamo je drugi duhovni hal. To je nešto što se ne vidi očima, to samo srce vidi. Ako je srce otvoreno ono sve vidi. To nije nama obavezno, nego je bitno da budemo sa onim ko je u tom halu. Onaj koji je u tom duhovnom halu, kada krene na jedan od tih duhovnih medžlisa, on sa sobom povede svoje muride. To može biti u toku dana ili u toku noći. Dok ti hodaš ulicom tvoja duša je možda na nekom drugom mjestu.

 

U svemu tome je najvažnija tvoja duhovna veza sa onim koji je u tom halu. Ako si se vazao za jednu takvu osobu, ne boj se. On će te noću i danju voditi duhovno i šetati ćeš po svijetu od medžlisa do medžlisa vođen duhovnim putevima.

 

Naravno naš razum to ne može da shvati, ali u duhovnom svijetu vrijeme i mjesto nemaju nikakvog značenja. Tamo nije dan 24 sata, niti je sat 60 minuta, nego nakon određene tačke nestaju vrijeme i prostor. Kada jednom izađeš iz vremena i prostora u jednom trenu mogu da se dese stvari koje ne možeš ni da zamisliš.

 

 

Kada pogledamo sa fizičke strane to nam se čini nemoguće, ali u duhovnom svijetu je sve moguće, jer je Allah taj koji je Vlasnik vremena i prostora. On može jednu sekundu da učini da bude duga kao jednu godinu ili hiljadu godina. Ko to može izračunati?  U jedan ovako mali prostor može da smjesti milion ljudi. On može da proširi ovaj prostor ili da smanji ljude u njemu.
To se zove ilm-i-ledun i to je nešto nepoznato većini ljudi. To su tajne. Moramo biti sa onima koji su u tom halu da bi saznali te tajne. Nama je bitno da nas oni vode sa sobom.

 

 Recimo da nas je naš šejh odveo na jedan takav duhovni sastanak i ulaznica je u njegovim rukama. Bitno je da on ima izun da prisustvuje tom duhovnom medžlisu i njega ne pitaju koga je sve doveo sa sobom. Svi oni koji se nalaze iza njega, svi oni koje je on poveo sa sobom, ulaze na njegovu ulaznicu.  Ne pitaju ponaosob ko je ko. Pitaju samo onoga ko je na čelu grupe.

 

Tako možeš, ako prisustvuješ takvom jednom medžlisu,da primiš ono što je tvoj nasib, što je tebi suđeno.

To su duhovne stvari koje mi ne možemo ni da zamislimo. Zato je bitno da budemo sa vlasnikom tog hala i sigurno ćeš dobiti svoj nasib. Zato nemoj reći da ideš svojom voljom, jer onda ćeš samo moći otići dotle dokle te tvoj razum može odvesti i dokle te može tvoja lična duhovnost dovesti.. A ako se prepustiš vlasniku tog hala, on će te odvesti dotle dokle seže njegova duhovnost.

 

 

Zato je na ovom putu bitno da se prepustimo. Na početku je važno da koristimo svoj razum i da se uvjerimo da smo sa pravom osobom, pošto među njima ima i onih koji to rade iz dunjalučkih interesa. Oni su prodali ahiret za dunjaluk. Čuvajte se njih, a kad nađeš pravu osobu, onda se prepusti i nemoj više da razmišljaš. Onda će te vlasnik tog hala odvesti tamo gdje treba. Znači  ,bitno je na početku nači pravu osobu i onda se  prepustiti, jer u duhovnosti nema sebičnosti.

 

Što više dijeliš sa drugima to se više umnožava ono što imaš.  Dunjalučki zakoni su drugačiji i prema njima ono što dijelimo se smanjuje. Bez obzira koliko imamo nečega, ako to  dijelili jedno po jedno će se smanjivati.

 

U duhovnosti to nije tako. To su okeani iz kojih možemo da dajemo beskrajno, a da se ništa ne umanji, jer oni su Allahovi. Allah dž.š. posjeduje svoje okeane iz kojih koliko god da daje ni jedna kap neće nedostajati u njima. Tu ne važe nikakvi brojevi ni računi.

Da nas Allah dž.š. sastavi sa vlasnikom jednog takvog hala, da nas ne odvoji sa njegovog puta i da budemo zajedno sa njim i na dunjaluku i na ahiretu.

 

Fatiha!