Za sve što radimo odgovorni smo samo pred Allahom dž. š., i sve što nam treba tražit ćemo od Njega.  Ako je Allah dž.š. na strani jednog svoga sluge, njemu će u životu sve biti sa lahkoćom.

 

Nafaku (Rizk) očekujemo od Allaha dž.š. Trudimo se i radimo, ali nafaka nije plod našeg rada, već je ona ono što nam pošalje Allah dž. š. Rad i trud koji mi ulažemo je samo sredstvo za ono što nam Allah dž. š. želi poslati. Ako gledamo Allaha dž.š. kao svog Gospodara onda će sve što nam dolazi, dolaziti od Njega.  U suprotnom, ako našeg poslodavca i onog ko daje gledamo u ljudima a ne u Allaha dž.š. onda će nam svaki posao biti otežan.

 

Sulejman a.s. je bio pejgamber koji je razgovarao sa pticama i sa mravima. Jednom je pitao jednog mrava: “Koliko je tebi dovoljno hrane za jednu godinu?“ Mrav mu je odgovorio: “Dovoljno mi je jedno zrno žita za cijelu godinu.“ Sulejman a.s. je htio da se uvjeri u to. Stavio je zrno žita i mrava u jednu čašu i nakon godinu dana, vidio je da mrav ima još pola zrna žita. Začudio se tome pa upita mrava: „Šta je bilo, rekao si da ti za godinu dana treba jedno čitavo zrno?“ Mrav mu odgovori: “Do sada sam svoju nafaku očekivao od Allaha dž. š. i nikada me On nije ostavio gladnog. Sve što je meni bilo suđeno, to mi je i dolazilo. Ali sada, ti si se pojavio i zato sam se pobojao za svoju nafaku.“

 

Rizk (nafaka) nam je zagarantovana, ona dolazi od Allaha dž.š. jer, On je Sultan svih sultana i od Njega trebamo tražiti, ne od Njegovih siromašnih sluga. Bez obzira koliko oni bili bogati, U odnosu na Njega svi su siromašni. Ako Allah dž.š. ne želi nekome dati nafaku, da se okupe svi bogati ljudi iz cijelog svijeta ne bi mu mogli dati niti jedan komad hljeba; ali ako Allah dž.š. želi nekome dati nafaku, da se cijeli svijet suprostavi, ne bi je mogli zaustaviti.

Što znači da je kvalitetan insan samo onaj koji se u svemu oslanja na Allaha dž.š. Takav insan samo očekuje od Allaha dž.š., i drugog se nikoga ne boji.

 

Uvijek ponavljamo to, da se cijeli svijet uroti protiv insana ako je Allah dž.š. na njegovoj strani, ne može mu niko ništa. A isto tako da je cijeli svijet na strani insana a ako Allah dž.š. nije, oni mu ne mogu pružiti nikakvu zaštitu. Ako Allah dž.š. želi da zaštiti svoga slugu On ga zaštiti, i stvara načine i razloge kako bi zaštitio svoga slugu. Postoje Njegove nevidljive vojske, planovi koje ne možemo ni da zamislimo.

 

U vremenu kada je rođen Musa a.s. ubijana su  sva muška novorođenčad. Ali je Allah dž.š. htio da pokaže svoju moć, kao i to da je On jedini vladar na ovom svijetu; uzeo je malog Musa a.s. pod svoju zaštitu. Allah dž.š. je napravio takav plan i zaštitio Musa a.s. kao novorođenče, tako da mu ništa nije moglo naškoditi.

 

Zato se ne trebamo bojati sluga, već Gospodara.

Ako nas On zaštiti niko nam ne može nauditi, jer On zna kako će nas zaštititi. Njemu nije potrebna vojska koju ima kako bi nas zaštitio. On to može uraditi i pomoću jednog malog mrava. Postoje  takva stvorenja kod Allaha dž.š., da ih pošalje, ne bismo imali snage ni da ih pogledamo.

 

Ako je uz nas Allah dž.š. nemamo se čega bojati, sve što radimo u konačnici će biti završeno dobro. Možeš posjedovati najveću vojsku na svijetu, a da Allah dž.š. pošalje nešto malo što će te uništiti. Zato, samo pred Njim odgovaramo za svoje poslove. Stoga, se potpuno prepuštamo Njemu i kažemo: ”Hasbun Allah ve ni'mel vekil” i onda nemamo razloga za strah.

 

Kvalitetan insan je samo onaj koji za sve odgovara Allahu dž.š., i samo od Njega traži.

 

Da nas Allah dž š. ubroji među svoje sluge koji se boje samo Njega!

Ako nas Allah dž.š upiše u svoju knjigu sve što započnemo završiće se sa selametom.

 

Fatiha