Šejh Ismail ef.

                    Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim

 

Naš Mevlana Šejh Nazim k.s. je govorio da trebamo tražiti duhovne medžlise i sjediti za duhovnim soframa da bi nam se duša nahranila.

U zavisnosti od toga kakav je medžlis kojem prisustvujemo, sa kakvim smo nijetom došli u taj medžlis i sa kakvog izvora taj medžlis dobija duhovnu snagu shodno tome dobit ćemo ono što nam pripada.

Ako budemo tražili, Allah dž.š. će nam otvoriti vrata i uputiti nas u takav jedan medžlis.

Postoje razne vrste znanja. Postoji znanje-ilim koje je kao okean, postoji i takvo znanje koje sadrži sve druge okeane znanja, a ima i takvo znanje da samo u jednoj njegovoj riječi se nalazi okean znanja.

Kad uzmemo knjigu da pročitamo, onoliko koliko pročitamo, toliko možemo saznati, jer je kapacitet mozga ograničen. Ali kada prisustvujemo jednom duhovnom medžlisu, možemo iz njega primati beskrajno jer je kapacitet našeg srca neograničen.

To su beskrajni duhovni okeani. Zato traži baš takve medžlise u kojima će ti srce primiti duhovno znanje. Samo tvoje prisustvo takvom jednom medžlisu može te odvesti do duhovnih deredža kakve ne možeš ni zamisliti.

Kur’an i Kerim je jedna velika knjiga, knjiga koja vlada već preko 1400 godina i vladat će do Kijametskog dana. U njoj su okeani.

Svaka njena riječ je jedan okean. To nisu obične riječi.

Kad učiš Kur’an i ako ne razumiješ, tvoje srce razumije i duhovnost koja se nalazi u tim riječima se ulijeva u tvoje srce. Iako ti toga nisi svjestan, tvoje srce prima znanje iz Časnog Kur’ana, mada su na prvi pogled to su samo riječi. Ali šta se sve sadrži u tim riječima i svaka njegova riječ radi na tvom srcu i uzdiže te duhovno.

Takvi su i duhovni medžlisi. U kakvoj si vrsti medžlisa na osnovu toga ćeš dobiti duhovnu snagu.

U tom medžlisu čut ćeš sohbet koji može zvučati kao obične riječi, ali u tim riječima se nalaze okeani i ako ti ne razumiješ, tvoje srce prima fejz i iz tih riječi okeani znanja se ulijevaju u tvoje srce. Pogotovo ako je taj medžlis u kojem se nalaziš direktno vezan za Poslanika s.a.v.s. onda su te duhovne derdže koje tu primaš kakve ne možeš ni zamisliti. Tu dolazi do promjena u tvom srcu.

Ne možeš ni zamisliti kakva je to duhovnost. Vremenom se tvoj hal-stanje mijenja, jer je to Rahmani izvor iz kojeg primaš i nećeš ustati iz tog medžlisa, a da se ne pročistiš.

Nije bitno da li ti to shvataš ili ne, ali muršid, duhovni učitelj to zna. On zna kakve promjene treba da uradi na tvom srcu.

Zato se ne trudi da sve razumiješ. Ono što ne razumiješ, reci da u tome sigurno postoji neka mudrost. Možda to sada ne shvataš, ali ćeš jednom shvatiti. Možda se to ne odnosi na tebe, nego na nekog pored tebe, ali svaka riječ koja je upućena u tom medžlisu, nije bez razloga.

U Časnom Kur’anu postoje razne priče iz kojih trebamo izvući pouku, ali Allah dž.š. nama ne priča priče, nego u njima postoje tajne. To nemoj shvatiti kao običnu priču, jer to nije priča.

Kada proučiš prepusti mudrost u njima Allahu dž.š. Na tebi je da proučiš određenu suru, a na Allahu je da li će ti otkriti njenu tajnu.

Zavisi od našeg kapaciteta i koliko možemo da shvatimo, jer ljudski razum ima svoje granice, ali granice srca su puno šire.

Ako primaš ilim-znanje u srce, ne boj se, niti to možeš zaboraviti, niti će se to nekada izgubiti. Neće izaći na vidjelo ukoliko ne postoji potreba za tim, jer je to nešto dragocjeno. Kada se ukaže potreba, to će ti biti dato. To nije kao sitne pare koje se brzo troše, nego su to dragulji.

Takvi su duhovni skupovi. Oni rade na srcima ljudi i mijenjaju njihova srca. Kada se insanu promjeni srce, onda se promjeni i njegov hal. Ako se promjeni vanjski, to nije bitno, to nije nešto trajno, jer može danas biti jedno, a sutra drugo.

Može neko danas da čini dosta ibadeta, a da ga sutra potpuno napusti, jer to je samo spoljašna, nije unutrašnja promjena, ali čije se srce promjeni, njegov se i kompletni hal promjeni. Čak i ako nešto malo postigne, to će biti trajno, to je nešto što će uvijek biti s njim.

Zato trebaš gledati odakle dolazi ta snaga. Time ne želimo da kažemo da treba činiti malo ibadeta, ali u isto vrijeme ne može se sve postići sa dosta ibadeta.

Ashabi nisu postali ono što jesu time što su dosta ibadetili, nego u tome ima druga tajna. Stvarni izvor njihove duhovne snage je Muhammed s.a.v.s. Oni su dobili duhovnu snagu time što su sjedili u medžlisu sa Pejgamberom s.a.v.s. Na račun toga su postali ashabi, a ne zato što su puno ibadetili.

Naravno da su zaslužili i svojim ibadetom, ali je stvarna tajna u tome gdje su se nalazili. Boraveći u prisustvu Allahovog Miljenika s.a.v.s. došli su na taj hal i poprimili su njegovu boju i postajali su poput njegovog ogledala. Naravno, nisu mogli nikada biti kao on, ali su drugim ljudima prenosili nešto njegovo.

Zato vodi računa u kakvom medžlisu sjediš. Ako se nalaziš u Rahmani medžlisu, šejtan i nefs će pokušati da te ometu i trudiće se da ti tu ne dođeš, da te spriječe u tome.

Stalno će ti smetati. Po tome možeš znati da je taj medžlis Rahmani, jer šejtan i nefs ne sprječavaju nikoga da ode na neko mjesto zabave ili na bilo kakvo nefsu drago mjesto, nego ga čak šta više ohrabruju da tamo ode. ”Ostani čitav dan, čitavu noć ako hoćeš” , kažu mu. A ako si pošao da prisustvuješ jednom Rahmani medžlisu, odmah će početi da ti došaptavaju: ”Gdje ideš? Zašto ideš? Nemoj ići!”.

Pokušavaju da te u tome ometu, ulijevaju ti sumnju u srce. Ako ne uspiju u tome, onda djeluju na ljude oko tebe, na tvoju porodicu i najbliže. Na svaki način se trude da te spriječe u dolasku na takav jedan duhovni skup.

Samo da ne dođeš, sve će pokušati. Obrati na to pažnju. To je igra šejtana i nefsa. Nemoj im dati priliku. Čak i ako je teško, potrudi se da odeš.

Da nam Allah dž.š. podari da zauvijek prisustvujemo istinskim duhovnim medžlisima, da nas ne ostavi u ruke šejtanu i nefsu i da nas sačuva od njihove igre.

Naše srce i naš hal je Tebi na amanet i podari nam da se napajamo sa duhovnih izvora, da se hranimo sa duhovnih sofri, jer mi smo slabi, to nam je potrebno, mi imamo veliku potrebu za tvojom duhovnom podrškom, Ja Rabbi!

Fatiha!