I sve što radimo je za Allaha dž.š. Nema drugih stvari, ovdje se ništa drugo ne čini osim stvari koje su za Allaha. Niko ovdje neće doći da pije ili da radi nešto drugo. Ovo ovdje je samo za Allaha dž.š. i ne može se reći da je za nešto drugo. Ovo je Allahova kuća i sve što se radi ovdje, radi se zbog Allaha. Zato se obraćam ljudima koji kritikuju, koji misle da imaju znanje, izdaju fetve, a ne razumiju značenje Uzvišene ljubavi i ja bih volio da oni ovo shvate. Ne kažem im: “Nemojte govoriti ovo ili ne govorite ono”. Samo tražim od njih da razumiju. A njihovo razumijevanje biće takodjer od koristi i za nas pošto je naš put da pozivamo ljude ka Allahovoj ljubavi, ljubavi prema Poslaniku s.a.v.s. i ljubavi prema drugim ljudima.
Jer svako ko voli Allaha Uzvišenog i ko voli Njegovog Poslanika taj ne može učiniti nešto nažao drugim ljudima i ne može povrijediti čak ni jednog mrava. Jer srce takve osobe je puno ljubavi, puno je Allahove i Poslanikove ljubavi. Većina ljudi čini zlo drugima jer ne shvataju. Takav može prouzrokovati štetu čovječijem životu, imovini, životinjama, djeci, kući… Može naštetiti svemu jer nije ovo razumio. Njegova nutrina je prazna baš kao šuplje drvo.
Zato su ovo što mi ovdje činimo vrlo jednostavne stvari. Ono što mi činimo daje nam da smo mi sposobni razumijevati ali i da smo u stanju učiniti i pomoći da i drugi također razumiju. Stoga je ovaj ovdje sistem razumijevanja veoma prost i praktikovanje tog razumijevanja je jednostavno. A zašto? Zato što je ponuđeno u takvoj formi da to svako može shvatiti. Ono što vam Sejh efendija ili druge sejh-efendije odnosno muršidi ili vodići omogućavaju je da stvari razumijete na jednostavan način, iako je njihovo znanje o tome veličanstveno, znanje koje niko ne može dosegnuti, jer da to možete vi biste bili šejh, bili biste muršid. Niko od nas uključujući i mene nije muršid. To je veoma ozbiljna stvar. Ali ono što oni rade jeste da čine iršad da to znanje bude što lakše i lakše da bismo ga mi mogli svariti na našem nivou razumijevanja. Zato se kaže da svako mora imati muršida. Da bi se razumjelo znanje o Allahu dž.š. i naredbe Allaha dž.š. na takav način da mi to možemo prihvatiti, da ih možemo svariti i praktikovati.
To je značenje onoga zašto trebamo imati muršida. Elhamdulillah, mi imamo muršida i to imamo najboljeg muršida, elhamdulillah. Zato i ima više tarikata jer ljudi imaju različite karaktere i shvatanje im je drugačije. Allah dž.š. je i dao tako puno mogućnosti jer svako ima različite osobine ili svjetonazore. Ne postoje dvije iste osobe i nijedan tarikat od njih 40 nije neprijatelj onim drugima. I nijedan muršid neće reći – moj tarikat je bolji ili lakši od tvog, jer svi oni vode ka Allahu dž.š.
I ovo je isto tako jedno važno pitanje jer kad uđu u tarikat ljudi ne smiju govoriti drugima da je njihov tarikat bolji. Ovo sigurno nije dozvoljeno i suprotno je dobrom ponašanju jer tarikati predstavljaju u stvari jačanje lijepih manira, discipline i ljudske strane čovječanstva, a ne da ljudi budu još više bezobrazni, lošeg edeba i licemjerni. Tarikati ne služe aroganciji nego suprotno – oni treba da otupljuju nefs. Zbog toga, zbog manira i edeba koje nam tarikat daje, treba i da se ponašamo kao ljudi tarikata i da smo sposobni svariti znanje koje nam daju muršidi Zlatnog lanca, a svi oni su bili Veliki šejhovi i velike evlije i stubovi islama. Ovi ljudi su od Sejjidina Muhameda s.a.v.s. prenosili tu tradiciju i praksu svima nama. Svi im mi moramo biti zahvalni što su nama to znanje i praktikovanje jako pojednostavili i uljepšali tako da ga mi možemo svariti i primijeniti u praksi.
Ve min Allah et-Tevfik bi hurmet el-Habib bi hurmet. El-Fatiha.