šejh Ismail ef.

 

Bismillahi-r-Rahmani-r-Rahim.

Šejh Nazim ef. k.s. je znao reći: „Da bi se nevjera uništila nije potrebno oružje, ona se uništava tevhidom’ i tako će i biti inšaAllah.

 I  kao što smo rekli na početku puta treba spustiti svoj nefs na zemlju i priznati sebi koliko smo slabi, jer nefs ne priznaje da je iko veći od njega. Zato ako čovjek shvati svoju slabost on će početi napredovati duhovno.

Šta dalje treba da radi , treba da sebi nađe pravog rehbera.. Mora imati rehbera koji će mu pokazati put.

On mora biti neko ko posjeduje i zahirsko i batinsko znanje i da ga prenosi na nas. Što se tiče zahirskog na nama je da svoje ibadete obavljamo to je potreba da svako nauči , dok je batinsko znanje beskrajno.. To su okeani od kojih ćeš ti dobiti onoliko koliko imaš potrebu, koliko tražiš i koliko se trudiš da saznaš, ali tvoj vodič mora biti prava osoba.

Pogotovo je potrebno u današnje vrijeme da stvarno stičemo duhovno znanje. Sigurno moramo naći osobu koja će nam u tome pomoći i moramo biti sigurni da posjeduje znanje o hakikatu.

Ako tražiš naći ćeš .. Ko se ustane u toku noći i obrati se Allahu dž.š. i kaže : ”Ako ima neko od Tvojih sluga, od Tvojih prijatelja, evlija u ovom području uputi me njemu” Allah dž.š. će ga sigurno povezati sa tom osobom i omogućiti mu da će se upozna sa jednim od Njegovih voljenih sluga.

Tvoje je da ti to želiš i da zatražiš i onda nema problema i onda nema pitanja. Jer kad se nađe rehber onda se treba predati da bi mogli primiti njegovu duhovnosti. Vrlo je važno da budemo sigurni u to. Nije bitno kako ga ljudi zovu, bitno je da ti si siguran u svom srcu da je to prava osoba. Kada se nađeš pored njega da budeš siguran da je to jedan od Allahovi prijatelja i da će te on odvesti do Allaha dž.š. 

Moraš u to biti ubjeđen iz dubine duše i onda više ne postavljati pitanja, jer kad neko previše pita to ga usporava na duhovnom putu.

 Ashabi su Božijem Poslaniku s.a.v.s. povjerovali, predali su mu se onda i počeli su da napreduju duhovno.

Musa a.s. je bio jedan od šest velikih Pejgambera. Zvali su ga Kul azam, ali je i njemu bio potreban rehber. Allah dž.š. ga je povezao sa Hizr a.s.  On mu je rekao ne smiješ mi postavljati pitanja moraš biti strpljiv, jer on je posjedovao znanje koje Musa a.s. nije . To nije zahirsko znanje nego batinsko i ko želi da ga stekne treba slušati šta mu kaže njegov duhovni učitelj. Kad kreneš na duhovni put ako imaš dobrog rehbera onda se više ne boj.

Nemoj davati priliku šejtanu i nefsu , jer oni će te stalno nastojati usporiti. U glavi će ti nametati pitanja je li to ispravno nije li, sve to je šejtanska igra. Kada nađeš svoje mjesto nemoj se više bojati nego idi naprijed. On će te napajati duhovnošću i budi spreman da odjeneš duhovnu odjeću jer tako se mjenja nečiji hal.

Ne možeš se promjeniti ako promjeniš dunjalučku odjeću. Možeš obući četrdest slojeva odjeće, ali i dalje ćeš biti ista osoba. Koliko god novo oblačio i dalje ćeš biti onaj stari .

 

I ako je to najskuplja odjeća nemaš od nje koristi jer to je samo vanjski izgled.  A kad se insan počne iznutra mjenjati i ako obuće samo jednu duhovnu odjeću počinje mu se mjenjati hal i to će ljudi kod njega primjetiti.

Onima kojima je suđeno da shvate oni će ga prihvatiti i njima će se činiti lijepim, a onima kojima nije suđeno oni će se početi od njega udaljavati i neće im se sviđati njegova odjeća.

Kao što je Pejgamberu s.a.v.s. rekao: „Ja Resulallah, kako si lijep“, a on mu je rekao: “ U pravu si“, a onda je Ebu Džehel došao i na ružan način mu je se obratio, ali je i njemu Pejgamber rekao da je u pravu. Taj ashab je pitao: “Ja Resulallah, kako to da si obojici rekao isto“? On mu  je odgovorio: “ Mi smo kao ogledalo ki ko god nas gleda vidi sebe. Ko je lijep on vidi našu ljepotu, a ko je loš on vidi svoje zlo“.

Zato nema veze šta nam govore. Lijepi insani će vidjeti ljepotu, a drugi će se udaljiti od tebe, jer će vidjeti svoju ružnoću. Zato nas to ne treba zanimati, šta će ko reći o nama, da li smo dobri ili loši. Mi gledamo šta će Allah dž.š. reći i da li napreduješ Njegovom putu i da li Mu hizmetimo na pravi način. To je ono što nas zanima.

Kada ti se promijeni hal onda ćeš se polahko odvojiti od drugih ljudi,.a to nije nešto loše. To samo pokazuje da si krenuo duhovnim putem. Ali ako te šejtan i njegove pristalice vide kao lijepog, onda se trebaš zabrinuti,znači da si duhovno u lošem stanju i da trebaš krenuti Allahovim putem da ti se poveća tvoj nur.

Kad ti se nur poveća,da ti se poveća bliskost sa Allahom dž.š. i da kad se približiš Allahu dž.š. da ti ojača duhovnost..To je sve povezano jedno sa drugim.

Svak misli da je blizak sa Allahom dž.š.,.a da li je On tebi blizak,to trebaš gledati.

 

Allah dž.š. sigurno vidi i prati svakog svog slugu. Ali oni koji nastoje da Mu se približe,oni su za Njega posebni, a Allah je Rahman i Rahim. Onaj koji je Rahman,on ima milosti prema svima, a Rahim samo prema onima koji se okreću Njemu i žele da Mu se približe.. Ne mogu biti jednaki oni koji se trude i oni koji se ne trude. Neko ko je na drugom putu, neko ko čitav svoj životni vijek posveti Allahu dž.š. nije isti. To je od nefsa kad kažu ja sam ja, a ti si ti .

Tu nema granica. Takve osobe ne priznaju ni Pejgambera, a isto tako ni Allaha dž.š.
Estagfirullah, oni počinju sebe da vide ravnim sa Allahom dž.š., jer nefs je životinjskog porijekla i on ne zna za granice.

 Ako ga se  ne dresira i ako ne prođe kroz terbijet, on radi šta želi.

Da nam Allah dž.š. obuče tu duhovnu odjeću i da nas ne odvoji od puta Svojih voljenih sluga i da uvijek budemo sa onima koje On voli.

Fatiha!